Ο Χένρικ Ρίκο Ζούπαν, ένα 10χρονο παιδί με δυσλεξία, από τη Σλοβενία, έγραψε με τη βοήθεια της μητέρας του ένα βιβλίο ειδικό για συνομήλικούς του, με την ίδια μαθησιακή δυσκολία.
Στην προσπάθεια συνέτρεξε και ο φίλος του μικρού συγγραφέα, Γιάντραν Χόχνιετς, επίσης παιδί με δυσλεξία, που ανέλαβε την εικονογράφηση του βιβλίου.
Το ειδικά προσαρμοσμένο στις αναγνωστικές απαιτήσεις των παιδιών με δυσλεξία και μαθητών με προβλήματα ανάγνωσης βιβλίο έχει τίτλο «Πώς σχηματίστηκε η λίμνη Μπλεντ».
Η σελιδοποίηση και ο σχεδιασμός έχουν γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε τα παιδιά με δυσλεξία να το διαβάζουν και να κατανοούν τα μηνύματα ευκολότερα.
Η μητέρα του συγγραφέα, Μίρα Ζούπαν, δήλωσε ότι τα άτομα με δυσλεξία έχουν δυσκολία να διαβάζουν μαύρα γράμματα σε άσπρο φόντο, σε γυαλιστερό χαρτί. Η κ. Ζούπαν βοήθησε το γιο της στην προσπάθειά του να βρει ποιος συνδυασμός χρωμάτων συμβάλει στη βελτίωση της ικανότητάς του στην ανάγνωση.
Το βιβλίο τυπώθηκε με πράσινα γράμματα και με τα γράμματα b και d έντονα, σε κόκκινο και πορτοκαλί χρώμα. Η αντίθεση μεταξύ του χαρτιού και των γραμμάτων δεν είναι πολύ έντονη, αλλά υπάρχουν μεγαλύτερα διαστήματα μεταξύ των γραμμών, καθώς τα παιδιά με δυσκολίες στην ανάγνωση απωθούνται από μεγάλες παραγράφους.
Ο συγγραφέας του βιβλίου είναι πετυχημένος παίκτης του χόκεϊ, αλλά διαβάζει και γράφει αργά, διαβάζει λέξεις με λάθος σειρά και παρακάμπτει λέξεις.
Στην προσπάθεια συνέτρεξε και ο φίλος του μικρού συγγραφέα, Γιάντραν Χόχνιετς, επίσης παιδί με δυσλεξία, που ανέλαβε την εικονογράφηση του βιβλίου.
Το ειδικά προσαρμοσμένο στις αναγνωστικές απαιτήσεις των παιδιών με δυσλεξία και μαθητών με προβλήματα ανάγνωσης βιβλίο έχει τίτλο «Πώς σχηματίστηκε η λίμνη Μπλεντ».
Η σελιδοποίηση και ο σχεδιασμός έχουν γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε τα παιδιά με δυσλεξία να το διαβάζουν και να κατανοούν τα μηνύματα ευκολότερα.
Η μητέρα του συγγραφέα, Μίρα Ζούπαν, δήλωσε ότι τα άτομα με δυσλεξία έχουν δυσκολία να διαβάζουν μαύρα γράμματα σε άσπρο φόντο, σε γυαλιστερό χαρτί. Η κ. Ζούπαν βοήθησε το γιο της στην προσπάθειά του να βρει ποιος συνδυασμός χρωμάτων συμβάλει στη βελτίωση της ικανότητάς του στην ανάγνωση.
Το βιβλίο τυπώθηκε με πράσινα γράμματα και με τα γράμματα b και d έντονα, σε κόκκινο και πορτοκαλί χρώμα. Η αντίθεση μεταξύ του χαρτιού και των γραμμάτων δεν είναι πολύ έντονη, αλλά υπάρχουν μεγαλύτερα διαστήματα μεταξύ των γραμμών, καθώς τα παιδιά με δυσκολίες στην ανάγνωση απωθούνται από μεγάλες παραγράφους.
Ο συγγραφέας του βιβλίου είναι πετυχημένος παίκτης του χόκεϊ, αλλά διαβάζει και γράφει αργά, διαβάζει λέξεις με λάθος σειρά και παρακάμπτει λέξεις.
ΑΠΕ