Σάββατο 26 Ιουνίου 2010

Η κρίση απειλεί και το επίπεδο διατροφής των Ελλήνων

Ένας στους 4 έτοιμος να υποβαθμίσει την ποιότητα των τροφίμων.
 

Η οικονομική κρίση φαίνεται πως απειλεί το επίπεδο της διατροφής των Ελλήνων καθώς σχεδόν ένας στους τέσσερις (24%) δηλώνει ότι είναι έτοιμος να υποβαθμίσει την ποιότητα των τροφίμων που προμηθεύεται ακόμα και αν αυτά αφορούν την διατροφή των παιδιών του.


Αν και η πλειονότητα των Ελλήνων (68%) προμηθεύεται τρόφιμα με κριτήριο την 
ποιότητα, ένα ποσοστό 29% αποφασίζει για την αγορά ενός προϊόντος με βάσης την τιμή. Ήδη έχουν καταγραφεί αρκετά μεγάλες περικοπές σε καθημερινά είδη αλλά και σε προϊόντα ειδικών κατηγοριών ενώ ένα ποσοστό 31% εκφράζει αδυναμία περαιτέρω περικοπών στην αγορά τροφίμων. Αν σε αυτό συνεκτιμήσουμε το 39% που δηλώνει ότι δεν μπορεί να κάνει μεγαλύτερη οικονομία στην προμήθεια τροφίμων και το ότι το 24% θα έκανε οικονομία στα προϊόντα που αφορούν την διατροφή των παιδιών, τότε αρχίζει και διαφαίνεται στον ορίζοντα ένα σημαντικό επισιτιστικό ζήτημα.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από τα πρώτα αποτελέσματα διαδικτυακής έρευνας της επιστημονικής ομάδας «Διατροφή» με θέμα την επίδραση των οικονομικών μέτρων και συνθηκών στις διατροφικές και καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων. Η έρευνα ξεκίνησε στις 24/5/10 και τα πρώτα αποτελέσματα προέρχονται από δείγμα 687 απαντήσεων στο οποίο περιλαμβάνονται 76% γυναίκες και 24% άντρες. Από αυτούς το 55% είναι άγαμοι, το 40% παντρεμένοι και το 5% διαζευγμένοι. Το μηνιαίο οικογενειακό ήταν για το 5% μικρότερο των 700 ευρώ για το 30% μεταξύ 700-1.400 ευρώ, για το 40% μεταξύ 1.400-2.800 ευρώ και για το 25% πάνω από 2.800 ευρώ.

Τα πρώτα συμπεράσματα σχετικά με τον τρόπο διασκέδασης έδειξαν ότι πριν από την οικονομική κρίση, το 48% υπολόγιζε τα χρήματα που ξόδευε για διασκέδαση - φαγητό, ενώ μετά την κρίση υπολογίζει το 78% το πόσο που ξοδεύει . Εξάλλου ένα σημαντικό ποσοστό (62%) περικόπτει τις εξόδους για φαγητό ενώ το 67%, μειώνει σημαντικά την παραγγελία του φαγητού από έξω (delivery). Αντίστοιχα έχουν μειωθεί και οι έξοδοι για ποτό (53%) και για καφέ (33%).

Εντυπωσιακή είναι επίσης η μεταβολή του τρόπου συμπεριφοράς των Ελλήνων σε σχέση με την αγορά τροφίμων. Ενώ η χρήση λίστας για την αγορά τροφίμων από καταστήματα τροφίμων ήταν δεδομένη για το 71% πριν την κρίση, μετά την κρίση είναι δεδομένη η χρήση της για το 87%. Το εντυπωσιακότερο είναι όμως ότι πριν την κρίση μόλις το 19% δεν αγόραζε τρόφιμα εκτός λίστας, σήμερα την τηρεί πιστά το 69%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 71% του δείγματος δηλώνει ότι έχει επηρεαστεί το εισόδημά του και μελλοντικά ακόμα πιο πολύ, το 17% υποστηρίζει πως μπορεί τώρα να μην έχει επηρεαστεί αλλά στο μέλλον θα επηρεαστεί, και μόνο το 12% δηλώνει ότι δεν έχει επηρεαστεί το εισόδημα του.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ