Τετάρτη, 16 Φεβρουαρίου 2011

Πώς θα βαφτιστεί η παραμεθόριος ... ενδοχώρα;

ΑΛΕΚΟΣ ΣΤΟΓΙΑΝΝΟΣ. 
ΚΕΡΚΥΡΑ. Το ρεπορτάζ των ΝΕΩΝ, (στις 2 Φλεβάρη 2001), ότι η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο περιορισμού των περιοχών που ορίζονται ως παραμεθόριες και υπόκεινται σε περιορισμούς για τις αγορές και τις µμισθώσεις ακινήτων, και τις δηλώσεις του υπουργού Άμυνας Ε. Βενιζέλου, ότι είναι προφανές ότι στην εποχή µας δεν έχει νόημα ο χαρακτηρισμός των νομών Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής ως παραμεθορίων για λόγους ασφαλείας, ακολούθησε την επόμενη εβδομάδα ερώτηση του βουλευτή Κέρκυρας, Νίκου Δένδια, ο οποίος έσπευσε να ζητήσει την άρση του χαρακτηρισμού ως παραμεθορίων του Ν. Κερκύρας και άλλων περιοχών της χώρας, για τις οποίες δεν δικαιολογείται σήμερα αυτός από λόγους εθνικής ασφάλειας (ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, 9 Φλεβάρη 2011).
Με τη δέουσα προσοχή, καθώς πρόκειται περί ενός εξαιρετικά ευαίσθητου θέματος σε μία κρίσιμη τόσο για την Ελλάδα όσο και για την ευρύτερη περιοχή εποχή, αλλά και χωρίς να αμφισβητείται η ανάγκη προσέλκυσης ξένων κεφαλαίων και επενδύσεων στον τόπο μας, χρήζουν διατύπωσης οι ακόλουθες παρατηρήσεις:
► Αν φαντάζει λογική η άρση του χαρακτηρισμού ως παραμεθορίου περιοχής για τη Θεσσαλονίκη ή τη Χαλκιδική, δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή η πραγματολογική βάση αποχαρακτηρισμού περιοχών - σε πείσμα του χάρτη και των πραγματικών γεωγραφικών δεδομένων -, οι οποίες συνιστούν εν τοις πράγμασι σύνορο της χώρας, συνορεύουσες μάλιστα με χώρες εκτός Ε.Ε. .
► Επειδή τόσο σοβαρά θέματα δεν ανακινούνται τυχαία και χωρίς πολιτικό υπόβαθρο, πρέπει να σημειωθεί ότι ένα τέτοιου είδους αίτημα, παρά το πρόσκαιρο θέλγητρο του όποιου οικονομικού οφέλους, υπακούει σε μία αγγλοσαξονική (νέο)φιλελεύθερη οικονομική παράδοση, η οποία ομνύει στην οικονομία και στην ελεύθερη διακίνηση κεφαλαίων, αντιμετωπίζοντας τα εθνικά σύνορα, ως εμπόδια στην πορεία προς την παγκόσμια οικονομική ενοποίηση.
► Η συγκεκριμένη πρόταση κατατίθεται σε μία περίοδο, κατά την οποία διεξήχθη για πρώτη φορά τουρκική άσκηση στο Ιόνιο, δημιουργήθηκε τουρκική ναυτική βάση στον Αυλώνα, υπάρχει διαφωνία για τη χάραξη ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας Αλβανίας, σχεδιάζεται η διέλευση αγωγών από την περιοχή και αναπτύσσεται έντονη φημολογία - δραστηριότητα για την άντληση κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου στο Ιόνιο.
► Το γεγονός, δε, ότι κανένας μέχρι τώρα τοπικός πολιτικός σχηματισμός δεν έχει - αρνητικά ή θετικά - αντιδράσει, συνιστά άλλο ένα σύμπτωμα της παθογένειας του τοπικού πολιτικού προσωπικού, στην οποία δεν χρειάζεται να γίνει εκτενέστερη αναφορά. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, έχει ενδιαφέρον η τοποθέτηση του αναπληρωτή τομεάρχη Άμυνας της Ν.Δ., πλοίαρχου ε.α. Στέφανου Γκίκα. Εφόσον ερωτηθεί βέβαια...

enimerosi.com