Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010

Διευρύνθηκε το χάσμα στην ανάπτυξη μεταξύ της Γερμανίας και των άλλων χωρών της Ευρωζώνης

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgh6hAGco9Y5J8gqrrwW5fltBEtI20D8tTJh5owKBmCOHx8c-VAwq3cQrSNyBh5b9ymn0DDPBM8R81rKLRlHXXzX0GuftfQJ3O5OViGv24V4paBuCaNSoIYszZcDEY-64SJUYndJ8nPh8k/s1600/europe-map.jpg
Διεύρυνση του χάσματος στην οικονομική ανάπτυξη της Γερμανίας και των άλλων χωρών της Ευρωζώνης σημειώθηκε το Δεκέμβριο, σύμφωνα με την προσωρινή έρευνα της βρετανικής εταιρίας Markit, η οποία διεξάγεται μεταξύ των διευθυντών αγορών των επιχειρήσεων. Ο δείκτης PMI (Purchasing Manager Index), τον οποίο καταρτίζει η εταιρία, δείχνει ότι η γερμανική οικονομία αναπτύχθηκε με ένα ρυθμό σπάνιο στην ιστορία της σχετικής έρευνας τα τελευταία 13 χρόνια και πολύ πάνω από το μέσο όρο της Ευρωζώνης. Η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε στη Γαλλία, αλλά έμεινε λίγο πάνω από το μέσο όρο της Ευρωζώνης, ενώ οι άλλες χώρες της Ευρωζώνης - για τις οποίες δεν υπάρχουν ακόμη αναλυτικά στοιχεία - σημείωσαν συνολικά τη χειρότερη επίδοση από το Νοέμβριο του 2009, καθώς η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε σε επίπεδο σχεδόν στασιμότητας.

Η τελευταία εξέλιξη, σύμφωνα με τη Markit, οφείλεται στο γεγονός ότι η ταχύτερη ανάπτυξη στον τομέα της βιομηχανίας αντισταθμίστηκε από τη νέα επιβράδυνση στον τομέα των υπηρεσιών. Για το σύνολο της Ευρωζώνης, ο σύνθετος δείκτης PMI - που μετρά τις τάσεις στη βιομηχανία και τις υπηρεσίες - μειώθηκε ελαφρά στο 55 από 55,5 το Νοέμβριο, δείχνοντας ότι η ανάκαμψη - επικεντρωμένη στη Γερμανία - διατηρείται, καθώς οι τιμές του δείκτη πάνω από το 50 σημαίνουν αύξηση της παραγωγής (αντίστροφα, οι τιμές κάτω του 50 σημαίνουν μείωση της παραγωγής).

Ο δείκτης PMI για τη βιομηχανία αυξήθηκε στο 56,8 από 55,3 το Νοέμβριο, ενώ ο αντίστοιχος δείκτης για τις υπηρεσίες μειώθηκε στο 53,7 από το 55,4. Μία άλλη έκθεση που είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας, αυτή του διεθνούς οίκου πιστοληπτικής αξιολόγησης S@P, επιβεβαιώνει την τάση σταθερής ανάκαμψης της γερμανικής οικονομίας. Σύμφωνα με την έκθεση της εταιρίας, μάλιστα, αναμένεται να διευρυνθεί το 2011, λόγω της ταχύτερης αύξησης της κατανάλωσης και των επιχειρηματικών επενδύσεων. Η κατανάλωση των Γερμανών αναμένεται να αυξηθεί κατά 2% το επόμενο έτος έναντι αύξησης μόλις κατά 0,5% φέτος, ενώ οι επενδύσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 10,5% έναντι 10% φέτος.

express.gr