Δευτέρα 30 Αυγούστου 2010

Πολύ κάτω του πανελλήνιου Μ.Ο. οι επιδόσεις των κερκυραίων υποψηφίων στις πανελλαδικές







baseis

 
Χαμηλές επιδόσεις και μακράν κάτω του πανελλήνιου Μ.Ο. κατέγραψε η αξιολόγηση των στοιχείων των γραπτών που συμμετείχαν στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, σύμφωνα με την τοπική ΕΛΜΕ.Εξέλιξη που δεν προκαλεί εντύπωση, απλά επιβεβαιώνει την βαθιά εκπαιδευτική κρίση που βιώνει εδώ και χρόνια η Κέρκυρα.





Αναλυτικά:
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ
ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ ΚΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ

Α. Στα ημερήσια ΓΕΛ σ’ αυτούς που έδωσαν πρώτη φορά εξετάσεις (90%) των επιτυχόντων:


ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ
ΓΕΛ  (90%)
ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ
% ΠΟΣΟΣΤΟ
ΕΠΙΤΥ\ΧΙΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ
81784
69323
84,7%
ΚΕΡΚΥΡΑ
804
578
71,8%

Β. Στα ημερήσια ΕΠΑΛ στους υποψηφίους της α ομάδας (εισαγόμενοι σε ΤΕΙ με εξετάσεις και ειδικό ποσοστό) και στη β ομάδα (εισαγόμενοι σε ΑΕΙ – ΤΕΙ με εξετάσεις μαζί με τους υποψηφίους των ΓΕΛ)


Α ΟΜΑΔΑ
ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ
ΠΟΣΟΣΤΟ
ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
Β ΟΜΑΔΑ
ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ
ΠΟΣΟΣΤΟ
ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ
13724
6544
47,7%
312
240
76,9%
ΚΕΡΚΥΡΑ
134
58
43,3%
11
7
63,6%






ΓΡΑΠΤΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ (0-9,9) ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2010 ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ 


ΚΕΡΚΥΡΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ
Νεοελληνική Γλώσσα (Γενικής Παιδείας)
27%
24,1%
Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής (Γενικής Παιδείας)
43,7%
36,26%
Βιολογία (Γενικής Παιδείας)
42,8%
32,69%
Αρχαία Ελληνικά (θεωρητικής κατεύθυνσης)
60,3%
49%
Λατινικά (θεωρητικής κατεύθυνσης)
41%
36,21%
Νεοελληνική Λογοτεχνία (θεωρητικής κατεύθυνσης)
33,4%
27,67%
Ιστορία (θεωρητικής κατεύθυνσης)
49,8%
46,65%
Βιολογία (θετικής κατεύθυνσης)
19,7%
13,03%
Μαθηματικά (θετικής κατεύθυνσης)
35,6%
25,39%
Φυσική (θετικής κατεύθυνσης)
38,6%
23,9%
Χημεία (θετικής κατεύθυνσης)
19,8%
16,17%
Μαθηματικά (τεχνολογικής κατεύθυνσης)
72%
61,34%
Φυσική (τεχνολογικής κατεύθυνσης)
73,6%
61,33%
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
41,9%
29,14%
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
53,6%
47,74%
Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
30,4%
27,85%
Ιστορία (Γενικής Παιδείας) *
50%
63,66%
Φυσική (Γενικής Παιδείας) *
42,8%
23,32%


ΣΧΟΛΙΟ: Τα δύο μαθήματα που έχουν αστερίσκο, το πρώτο μάλιστα είναι το μοναδικό στο οποίο το ποσοστό της Κέρκυρας είναι μικρότερο από το πανελλαδικό μέσο όρο, τα βάζουμε στον πίνακα μόνο και μόνο για να είναι πλήρης. Στην πραγματικότητα ο αριθμός των εξετασθέντων σε αυτά στο νησί μας, είναι τόσο μικρός (8 στο πρώτο και 7 στο δεύτερο) που δεν καθιστά το δείγμα ικανό για στατιστικές συγκρίσεις)




«Φταίνε κυβερνήσεις και αυτοδιοίκηση»

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της τοπικής ΕΛΜΕ Ν. Μεταλληνό, «η εκπαιδευτική υστέρηση της Κέρκυρας είναι πλέον μία διαπίστωση που σήμερα κανεί  δεν αμφισβητεί», ενώ εκτίμησε ότι  «κοινωνικές, οικονομικές ακόμη και  ιστορικές αιτίες τη συντηρούν».
Εντύπωση προκαλεί ωστόσο η αναφορά του ότι,  «κορυφαίες είναι οι ευθύνες των κατά καιρούς κυβερνήσεων των κατά καιρούς δημάρχων και νομάρχων και των  τοπικών διοικητικών υπεύθυνων της εκπαίδευσης, που  ποτε δεν διεκδίκησαν μαχητικά, συχνά αδιαφόρησαν, αλλά και όταν παρενέβαιναν το έκαναν χωρίς σχεδιασμό και όχι λίγες φορές για εξυπηρέτηση άλλων σκοπιμοτήτων, ψηφοθηρικών και όχι μόνον».
Υποστήριξε ακόμη ότι ο  «Καλλικράτης» θα αποτελέσει και την ταφόπλακα της εκπαίδευσης, αφού εκτός των άλλων χρεοκοπημένοι δήμοι θα κληθούν να αναλάβουν ακόμη περισσότερες υποχρεώσεις και αρμοδιότητες για τα εκπαιδευτικά προβλήματα».


Μ. Γαβαλάς:

Σύμφωνα με τον περιφ. Διευθυντή εκπαίδευσης Μ. Γαβαλά, γεγονός είναι ότι το 60% των υποψηφίων ήταν επιτυχόντες, αν και χαμηλότερα από τον πανελλαδικό Μ.Ο. Πρόσθεσε δε και τα εξής:
«Αυτό δε σημαίνει ότι το σύστημα πέτυχε ή απέτυχε. Εμείς ως διεύθυνση προσπαθούμε ν΄αλλάξουμε το συγκεκριμένο status.Αλλαγές θα γίνουν με νέους σχολικούς χώρους, με εκπαιδευτικό σύστημα που θα φέρει τη γνώση με διαφορους τρόπους, την αλλαγή νοοτροπίας, το τέλος της συντήρησης που οδήγησε την Κέρκυρα σε αυτά τα χαμηλά ποσοστά».

corfutime.