Το "48ωρο", παραμένει το εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας για όλους τους οδηγούς λεωφορείων και φορτηγών είτε είναι αυτοαπασχολούμενοι είτε αφεντικά, είτε υπάλληλοι μίας εταιρείας, σύμφωνα με σχετική απόφαση που έλαβε σήμερα η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο. Η κοινοβουλευτική μάχη ήταν σκληρή, προκειμένου να καταλήξουν οι ευρωβουλευτές σε αυτό το αποτέλεσμα που έρχεται σε αντίθεση με τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Συμβουλίου, αλλά και της εισηγήτριας της σχετικής έκθεσης της Σλοβάκας Εντιτ Μπάουερ (από την ομάδα των Χριστιανοδημοκρατών) εκ μέρους της Επιτροπής Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Η αντίθεση βρίσκεται στο γεγονός ότι η θέληση των κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήταν να εξαιρεθούν από τον κανονισμό του "48ωρου" οι αυτοαπασχολούμενοι οδηγοί με το δικαιολογητικό ότι πέρα από την οδήγηση έχουν και άλλες υποχρεώσεις, όπως η γραφειοκρατική διεκπεραίωση και επομένως μπορούν να διαμορφώσουν τα ωράρια που θέλουν.
Με παρέμβασή της στην Ολομέλεια, η πρόεδρος της Επιτροπής Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου, Γαλλίδα σοσιαλίστρια Περβάνς Μπερές δήλωσε ότι η έκθεση της κ. Μπάουερ δεν εκφράζει τις θέσεις της Επιτροπής και ζήτησε να τεθεί σε ψηφοφορία η απόρριψή της, πράγμα που έγινε με οριακή πλειοψηφία 368 ψήφους υπέρ, 301 κατά και οκτώ αποχές.
Εντός και εκτός Ημικυκλίου η μάχη ήταν σκληρή και το θέμα του ωραρίου δίχασε τους ευρωβουλευτές: σοσιαλιστές, κομμουνιστές, πράσινοι και ορισμένοι συντηρητικοί, ζητούσαν την πλήρη ισότητα ανάμεσα στους αυτοαπασχολούμενους και στους υπαλλήλους, με κύριο επιχείρημα την οδική ασφάλεια. Από την άλλη πλευρά χριστιανοδημοκράτες και φιλελεύθεροι υποστήριζαν ότι η ασφάλεια είναι ένα "λάθος επιχείρημα".
Σύμφωνα με τον ισχύοντα έως τα τώρα ευρωπαϊκό κανονισμό, οι ώρες οδήγησης για όλους τους οδηγούς (αυτοαπασχολούμενους ή όχι) είναι 90 ώρες ανά δύο εβδομάδες με 11 ώρες διακοπής κάθε 24ωρο και 48 ώρες ανάπαυσης κάθε 6 ημέρες.
ΠΗΓΕΣ:ΑΠΕ/ΜΠΕ