Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011

Έρευνα σε όλη τη χώρα για το Δείκτη Επίδοσης του Μαθητικού Πλυθησμού- Αρνητική πρωτιά για την Κέρκυρα!!!

Η Ελληνική παιδεία των µεγάλων ανισοτήτων
Η Ελλάδα παραµένει διαιρεµένη ανάµεσα σε προνοµιούχους και παρίες της εκπαίδευσης, δείχνει έρευνα
∆ιαιρεµένη σε προνοµιούχους και παρίες της εκπαίδευσης παραµένει η Ελλάδα: οι πολίτες πληρώνουν συνολικά 5,17δισ. ευρώ από τις τσέπες τους,δηλαδή το 35,2% της συνολικής χρηµατοδότησης που ανέρχεται στο ιλιγγιώδες ποσό των 14,7 δισ. ευρώ (!), για τις διάφορες εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών. Από τα δισ. της ιδιωτικής δαπάνης, 1,6 δισ. προορίζονται για τη µέση εκπαίδευση και από αυτό ποσοστό 37,4% πηγαίνει σε φροντιστήρια. Κι όµως 37.652 παιδιά εγκαταλείπουν τασχολεία τους... Αυτή η εικόνα εµφανίζεται στην ετήσια έρευνα του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής(ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ για την εκπαίδευση. Μια έρευνα που κανονικά θα έπρεπε να κάνει το κράτος, την κάνειη ΓΣΕΕ, προκειµένου, όπως λέει ο γραµµατέας Εκπαίδευσης της Συνοµοσπονδίας Μιχάλης Κουρουτός, «να διαµορφώσουµε εθνική στρατηγική για την παιδεία µέσα από τεκµηρίωση». Από τη φετινή έρευνα, αναφέρει ο ερευνητής Ν. Παΐζης, προκύπτουν ανάγλυφα για µια ακόµα φορά οι µεγάλες κοινωνικές ανισότητες της ελληνικής εκπαίδευσης, οι οποίες µάλιστα σε αρκετούς νοµούς της χώρας µε χαµηλέςµαθητικές επιδόσεις φαίνεται πως επιδεινώθηκαν.

Οι περιοχές της Ελλάδας όπου οι περισσότεροι υποψήφιοι έχουν χαµηλές επιδόσεις χωρίζονται σε διαφορετικές κατηγορίες: είναι είτε περιοχές µε χαµηλούς δείκτες ανάπτυξης, υψηλή ανεργία,χαµηλό κατά κεφαλήν εισόδηµα, όπως οι Νοµοί Ξάνθης και Ροδόπης, είτε περιοχές µέσα στο πολεοδοµικό συγκρότηµα της πρωτεύουσας µεέντονα στοιχεία οικονοµικής ύφεσης (π.χ.∆υτική Αττική, Πειραιάς). Επίσης, περιοχές κυρίως νησιωτικές µε υψηλό ποσοστό απασχολουµένων σε τουριστικές επιχειρήσεις, όπως Λευκάδα, Κέρκυρα, Ζακύνθος, Χαλκιδική, Ρέθυµνο, Ηράκλειο καιΚυκλάδες. Στον αντίποδα, υψηλότερες επιδόσεις εµφανίζουν µεταξύ άλλων η Χίος, η Θεσσαλία, η Λέσβος, Πιερία, η Φλώρινα. Το υπουργείοΠαιδείας, όπως υποσχέθηκε η αναπληρώτρια υπουργός Φώφη Γεννηµατά, θα επιχειρήσει να εξαλείψει τις ανισότητες οι οποίες, όπως είπε, πλήττουν την κοινωνική συνοχή. Τοξεκίνηµα θα γίνει µε τη δηµιουργία Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας σε Πλατεία Βάθη, Κάτω Πατήσια, Ταύρο, Αχαρνές, ενώ 300 τάξεις υποδοχής θα λειτουργήσουν µέσα στο επόµενο διάστηµα. «Η ανισότητα µπορεί να καταπολεµηθεί µόνο µε ανισότητα», τόνισε ο καθηγητής Κοινωνιολογίας και πρόεδρος της επιστηµονικής επιτροπής του ΚΑΝΕΠ Νίκος Μουζέλης, συµφωνώντας ότι οι επιπλέον πόροι πρέπει να κατευθυνθούν κυρίως προς τα πιο αδύναµα κοινωνικά στρώµατα.

Υψηλές επιδόσεις εµφανίζουν οι µαθητές από Χίο, Θεσσαλία και Λέσβο
14,71
δισ. ευρώ είναι η συνολική δαπάνη της Ελλάδας για την εκπαίδευση (δηµόσια 52,4%, ιδιωτική 35,2%, κοινοτική 12,5%) που αντιστοιχεί στο 6,15% του ΑΕΠ. Η ιδιωτική δαπάνη φτάνει τα 5,17 δισ. ευρώ
37.652
µαθητές εγκατέλειψαν το σχολείο. Στο ∆ηµοτικό 3.408 µαθητές διέκοψαν αδικαιολόγητα, στο Γυµνάσιο 13.730, στο Λύκειο 5.182 και στα ΤΕΕ 15.332

ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΣ ΑΝΤΙ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Κατ’ αρχήν ναι
στην πρόταση του υπουργείου Παιδείας για εισαγωγή των νέων φοιτητών σε πανεπιστηµιακές σχολές και στη διασπορά τους σε συγκεκριµένα τµήµατα από το δεύτερο έτος της φοίτησης, είπαν χθες τα περισσότερα µέλη του Εθνικού Συµβουλίου παιδείας (ΕΣΥΠ), το οποίο συνεδρίασε για να επεξεργαστεί προτάσεις αλλαγών στον τρόπο εισαγωγής. Ωστόσο οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ και άλλοι παράγοντες εξέφρασαν σοβαρές επιφυλάξεις ως προς το αδιάβλητο ενός τέτοιου συστήµατος, τονίζοντας ότι τα κριτήρια του «ξεκαθαρίσµατος» στο δεύτερο έτος θα πρέπει να προσεχθούν πάρα πολύ, ώστε να µην οδηγηθούµε σε συναλλαγές κάτω από το τραπέζι, δεδοµένου ότι οι περισσότεροι θα δηλώνουν τµήµατα πρώτης προτίµησης. 

ΤΑ ΝΕΑ