Τρίτη, 15 Φεβρουαρίου 2011

Στον αέρα το χρονοδιάγραμμα αλλά και οι εργολαβίες για την Ιόνια Οδό

Έντονη ανησυχία προκαλεί η απειλή αποχώρησης εργοληπτικής εταιρίας στο τμήμα Ηπείρου της Ιονίας Οδού, η οποία προστίθεται στα πολλά προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί στην ροή του συνόλου του έργου από τα Ιωάννινα μέχρι το Αντίρριο.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου, στο κομμάτι του έργου από την περιοχή Γυμνοτόπου προς τη Φιλιππιάδα, τα εργοτάξια της εργολαβικής εταιρίας ΤΕΡΝΑ σταμάτησαν από την Παρασκευή το απόγευμα τη λειτουργία τους για οικονομικούς λόγους, αφού έχει παγώσει η χρηματοδότηση από τις Τράπεζες λόγω της κρίσης και το ελληνικό δημόσιο έχει ήδη καταβάλλει το σύνολο της συμμετοχής του. Ως αποτέλεσμα, οι εταιρείες που έχουν αναλάβει την κατασκευή της Ιόνιας οδού αλλά και του οδικού άξονα Ε65 να μην μπορούν να συνεχίσουν χωρίς χρήματα...
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ήδη έχει επίσημα ανακοινωθεί καθυστέρηση δύο ετών στην ολοκλήρωση των έργων και ανεπίσημα εκφράζονται φόβοι και ανησυχίες ακόμη και για ματαίωσή τους σε μεγάλο μέρος τους...

Πρωτοβουλία του ΤΕΕ


Εν τω μεταξύ, πρωτοβουλία για να ξεκαθαριστούν τα πράγματα γύρω από την κατασκευή της Ιόνιας οδού, αναλαμβάνει το τμήμα Ηπείρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Εκτός του έργου παραχώρησης για το οποίο είναι σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις υπουργείου Υποδομών και κοινοπραξιών για τους πέντε μεγάλους αυτοκινητόδρομους, η τύχη του ...ορφανού τμήματος απασχολεί έντονα, δεδομένου ότι η χρηματοδότηση φαντάζει εξαιρετικά δύσκολη.

Επιδίωξη του ΤΕΕ είναι να υπάρξει επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο Υποδομών για την εξέλιξη και τις προοπτικές του έργου και αποστέλλει νέο έγγραφο προς τον υφυπουργό Υποδομών Γ. Μαγκριώτη καλώντας τον στην Ήπειρο για σύσκεψη με όλους τους φορείς, ώστε να δοθούν απαντήσεις.

Στα Διευρωπαϊκά δίκτυα;


Και το ..ορφανό τμήμα από Ιωάννινα μέχρι Κακαβιά αποτελεί κεντρικό αίτημα των φορέων και αναμένουν απαντήσεις και για το πώς θα κατασκευαστεί, με την παραχώρηση να αποτελεί την πιο ρεαλιστική λύση, αφού ως δημόσιο έργο απαιτεί άνω των 250 εκ. ευρώ.


Γκρίνιες και για την παράκαμψη Άρτας


Δόθηκε τις προηγούμενες εβδομάδες στην κυκλοφορία το δεύτερο τμήμα της παράκαμψης Άρτας, από τις Σελλάδες μέχρι τον κόμβο Αγίου Δημητρίου Πέτα. Το κομμάτι αυτό έχει μήκος 8χλμ. και μαζί με το υπόλοιπο τμήμα της παράκαμψης μήκους 15χλμ. που καταλήγει στο στρατόπεδο Φιλιππιάδας και λειτουργεί ήδη από οχταετίας, αποτελεί τμήμα της Ιόνιας οδού. Για τη λειτουργία του τμήματος κατασκευάστηκε προσωρινά και λειτουργεί από σήμερα κυκλικός ισόπεδος κόμβος στο σημείο του Αγίου Δημητρίου που τέμνεται με την εθνική οδό Άρτας-Τρικάλων ενώ απ’ την πλευρά των Σελλάδων θα τοποθετηθούν φωτεινοί σηματοδότες. Μέχρι το Πάσχα εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμος και ο ανισόπεδος κόμβος.

Πάντως, ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Ιωαννίνων Σταύρος Καλογιάννης, με δήλωση του ασκεί κριτική στο υπουργείο Υποδομών. Ειδικότερα για το τμήμα Πέτα-Σελλάδες της παράκαμψης Άρτας-Φιλιππιάδας, υποστηρίζει ότι δόθηκε στην κυκλοφορία ημιτελές και χωρίς σήμανση με αποτέλεσμα να εγκυμονούνται κίνδυνοι για τα οχήματα.

Πηγές: ypodomes.com, Νέοι Αγώνες Ηπείρου, epirusgate.gr, epiruspost.gr,corfupress