Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Θεσσαλονίκη:«Κληρώνει» έως το Μάιο για τα καραβάκια

Τα καραβάκια μπορούν να αρχίσουν δρομολόγια την άνοιξη του 2012, όπως εκτιμά το αρμόδιο υπουργείο
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Τις επόμενες μέρες αναμένεται να ανακοινωθεί ο μελετητής για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης, τα καραβάκια, με τη σχετική διαδικασία να «τρέχει» με γρήγορους ρυθμούς.
Μέσα σε τρεις μήνες, δηλαδή μέχρι το Μάιο, θα πρέπει να προετοιμαστούν τα τεύχη για την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (τεκμηρίωση, σκοπιμότητα, βιωσιμότητα, προδιαγραφές, απαιτήσεις της Πολιτείας, στοιχεία προβλεπόμενης επιβατικής κίνησης κ.ά.) προς τους ιδιώτες επενδυτές. Θα ακολουθήσει η πρόσκληση προς τους ιδιώτες, διαδικασία την οποία θα συντονίσει το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ).
Ενδιαφέρον επενδυτών
Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αναφέρουν ότι η ανακίνηση του ζητήματος, το οποίο ήταν «κολλημένο» από το 2003, έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον πολλών επενδυτών, που αναμένουν την ολοκλήρωση των μελετών προκειμένου να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για συμμετοχή στη θαλάσσια αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ως τεχνικός σύμβουλος επελέγη ένωση δύο εταιριών, από τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, η οποία γνωρίζει το θέμα, καθώς είχε εκπονήσει σχετική μελέτη την περίοδο 2002 - 2004, για λογαριασμό της τότε Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Εξάλλου, τις προηγούμενες μέρες ο αρμόδιος υφυπουργός Σπύρος Βούγιας δήλωσε ότι «υπάρχει ήδη εκδηλωμένο ενδιαφέρον για συμμετοχή στο διαγωνισμό. Εκτιμάται ότι τα καραβάκια μπορούν να ξεκινήσουν δρομολόγια σε περίπου έναν χρόνο από σήμερα, την άνοιξη του 2012».
Σε πρώτη φάση εξετάζεται μία θαλάσσια συγκοινωνία με τρεις σταθμούς (Περαία, Καλαμαριά, κέντρο Θεσσαλονίκης), ενώ σε δεύτερη φάση μπορούν να γίνουν ενδιάμεσες στάσεις, όπως, για παράδειγμα, στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», αλλά και σε περιοχές της δυτικής Θεσσαλονίκης, όπως το Καλοχώρι. Τα καραβάκια δε θα επιδοτούνται.

Κόντρα
Στο μεταξύ, το ΤΕΕ/ΤΚΜ ζητά με επιστολή του από τον υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ να διακοπούν οι διαδικασίες των διαγωνισμών επιλογής τεχνικών συμβούλων για τα καραβάκια και το τραμ, καθώς «παραβιάζουν διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας». Οπως επισημαίνει, οι προσκλήσεις για τα δύο έργα, που δημοσίευσε η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών, δε συντάχθηκαν σύμφωνα με τις βασικές απαιτήσεις της νομοθεσίας, με πιο βασική την απαίτηση εγγραφής των υποψηφίων στα μητρώα μελετητών.

agelioforos.gr