Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

Δυσπιστία για την Ελλάδα στο 42ο Ναυτικό Σαλόνι στο Ντίσελντορφ


Κατά χιλιάδες επισκέπτονται οι Γερμανοί το Ναυτικό Σαλόνι που άνοιξε τις πύλες του το Σάββατο. Ποιός είναι ο μέχρι τώρα απολογισμός των Ελλήνων εκθετών; Επιλέγουν οι Γερμανοί την χώρα μας ή μήπως της γυρνούν την πλάτη;

Πριν από δύο χρόνια στο μεγαλύτερο Ναυτικό Σαλόνι του κόσμου στο Ντίσελντορφ συμμετείχαν μόνο δύο κατασκευαστές σκαφών αναψυχής από την Ελλάδα. Φέτος δεν υπήρχε κανένας. Εν καιρώ κρίσης στην Ελλάδα ακόμα και το μικρό ή μεσαίο σκάφος βρίσκεται υπό διωγμό.
Στο Ναυτικό Σαλόνι του Ντίσελντορφ, που άνοιξε τις πύλες του το περασμένο Σάββατο και ολοκληρώνεται την Κυριακή, δίνουν ωστόσο το παρόν αρκετές ελληνικές εταιρίες ναύλωσης ιστιοπλοϊκών, αλλά και γραφεία που προσφέρουν στους ενδιαφερόμενους θαλάσσια σπορ στην Ελλάδα.
Την ώρα που η Γερμανία δείχνει να ξεπερνά αργά, αλλά σταθερά την κρίση και οι Γερμανοί ενδιαφέρονται και πάλι για σκάφη και διακοπές, η χώρα μας δεν δείχνει να ανήκει στους κερδισμένους. Οι ελληνικές εταιρίες ενοικιάσεως ιστιοπλοϊκών αντιμετωπίζονται με κάποια δυσπιστία από τους γερμανούς ενδιαφερόμενους μόνο και μόνο επειδή είναι ελληνικές, λέει ο Παναγιώτης Τσιρόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας τσάρτερ «Αργολίς»: «Ναι, ο Γερμανός δεν πάει στην Ελλάδα που έχει αυτή την κακή φήμη. Δυστυχώς το κλίμα που έχει δημιουργηθεί στην Ευρώπη εναντίον της Ελλάδας επηρεάζει πάρα με πάρα πολύ. Ο ενδιαφερόμενος που σκέφτεται να έρθει στην Ελλάδα διερωτάται: αν δώσω τα λεφτά μου σήμερα να κλείσω ένα σκάφος ή ένα ξενοδοχείο, το καλοκαίρι που θα πάω θα υπάρχει το ξενοδοχείο, θα υπάρχει η εταιρία που μου νοίκιασε το σκάφος;

Τροχοπέδη το δημόσιο για την τουριστική ανάπτυξη



Όποτε γίνεται λόγος για την ανάπτυξη της ιστιοπλοΐας στην Ελλάδα η συζήτηση φθάνει μοιραία στο ρόλο του κράτους. Είναι βοήθεια ή εμπόδιο για όσους ζουν από τον τουρισμό, ρωτήσαμε τον Παναγιώτη Τσιρόπουλο που συμμετέχει στην έκθεση «Boot» για 18η φορά:
«Το δημόσιο είναι το μεγάλο ανάχωμα, το μεγάλο φρένο, η μεγάλη καταστροφή των επιχειρήσεών μας. Κάθε μέρα βγαίνει και κάτι καινούργιο που θα είναι καταστροφικό για την επιχείρησή μας. Σκεφτόμαστε πλέον αν αξίζει τον κόπο να υπάρχουμε ως επιχειρηματίες στον κλάδο του τουρισμού».

Αναζητούν το διαφορετικό…



"Ένα από τα μειονεκτήματα για πολλούς ξένους που επιθυμούν να επισκεφθούν την χώρα μας με σκάφος είναι οι συχνά κακά οργανωμένες μαρίνες. Όμως αυτό δεν ισχύει απαραίτητα για όλους, μας εξηγεί ο Βέλγος Ραφαέλ Ιμπό από την εταιρία ενοικιάσεων σκαφών Olympic Spirit που έχει την έδρα της στην Αθήνα: «Είναι γεγονός ότι υπάρχουν λίγες μαρίνες. Σε πολλές περιπτώσεις όμως εκείνοι που έρχονται στην Ελλάδα και νοικιάζουν σκάφη προτιμούν τα φυσικά λιμανάκια, όπου δεν υπάρχουν υποδομές όπως νερό, πετρέλαιο, ρεύμα ή τρόφιμα. Πολλοί αναζητούν ακριβώς αυτό. Προτιμούν την αυθεντικότητα, θέλουν να γνωρίσουν τον τόπο και τους ανθρώπους του και όχι να ελλιμενιστούν σε κάποια οργανωμένη μαρίνα, όπου δένει το ένα σκάφος δίπλα στο άλλο».

Προτεραιότητα οι μαρίνες και η εκμετάλλευσή τους


Στο Ναυτικό Σαλόνι η ελληνική πολιτεία έδειξε ότι καταβάλλει πλέον προσπάθειες να δώσει επιτέλους λύση στο ζήτημα των μαρινών. Στο Ντίσελντορφ συμμετείχε με δικό της περίπτερο η Ένωση Ελληνικών Μαρινών, στην οποία συμμετέχει η Εταιρία Τουριστικής Ανάπτυξης. Ο Πάνος Παππάς που εκπροσωπεί το δημόσιο φορέα στο Ναυτικό Σαλόνι εξηγεί: «Η ένωση μαρινών δημιουργήθηκε μέσα στο 2010 μετά από ιδιωτική πρωτοβουλία. Στην ένωση συμμετέχει η Εταιρία Τουριστικής Ανάπτυξης, ο φορέας του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού. Σκοπός της είναι η διαχείριση και αξιοποίηση της δημόσιας ακίνητης τουριστικής περιουσίας, στην οποία ανήκει και η αντιμετώπιση των προβλημάτων που υπάρχουν στις μαρίνες και γενικότερα στα τουριστικά λιμάνια. Κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια. Για αυτό ήρθαμε και στην έκθεση του Ντίσελντορφ για να προωθήσουμε το προϊόν μας και να δείξουμε στους ενδιαφερόμενους ή τους πελάτες μας ότι υπάρχει η Ελλάδα, ότι υπάρχουν μαρίνες με σωστές και καλές παροχές και ότι δεν έχουμε τίποτα να ζηλέψουμε ούτε από την Τουρκία, αλλά ούτε από την Κροατία».

Στέφανος Γεωργακόπουλος
Υπεύθ. σύνταξης: Σπύρος Μοσκόβου

dw-world.de