Πέμπτη, 7 Οκτωβρίου 2010

Απάντηση του καθηγητή Ερνέστου Τζαννάτου στον Μ. Φόρτε

http://media2.feed.gr/filesystem/images/20100724/engine/assets_LARGE_t_420_18913575_type11495.jpg
Aπό τον καθ. Ερνέστο Τζαννάτο Κε Φόρτε, 
 
Ειλικρινά χαίρομαι για το ενδιαφέρον σας γύρω από την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στην ακτοπλοϊα των Ιονίων Νήσων. 
 
Εντούτοις, λόγω της ενασχόλησής σας με τα κοινά θα έπρεπε να γνωρίζετε ότι στις 21-22 Ιανουαρίου του 2010 έγινε στο Αργοστόλι η συνάντηση εργασίας με θέμα: «Ανάδειξη Προβλημάτων Νησιωτικού Χώρου που απασχολούν τα Ιόνια Νησιά και Προτεινόμενες Λύσεις» που συνδιοργανώθηκε από την Ένωση Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος (ΕΝΑΕ) Επιτροπή Νήσων και Νησιωτικής Πολιτικής της ΕΝΑΕ και την Ν.Α. Κεφαλληνίας και Ιθάκης. Στην σημαντική αυτή συνάντηση, η N.Α. Κεφαλληνίας και Ιθάκης αναγνώρισε τη σπουδαιότητα του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τα Ιόνια Νησιά και μου απεύθυνε την τιμητική για μένα πρόσκληση συμμετοχής, στην οποία με χαρά αλλά και με αίσθημα προσφοράς για τον τόπο μου ανταποκρίθηκα.


Τα δεδομένα για την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου που παρουσιάσατε στο «kefaloniapress» την 6η Οκτωβρίου 2010 αποτελούν απόσπασμα της εισήγησής μου από αυτή την συνάντηση, όπως μεταγενέστερα δημοσιεύτηκε στα «Ναυτικά Χρονικά» (έκδοση Μάρτιος 2010, σελ. 66-68) καθώς και στην εφημερίδα της Αδελφότητας Κεφαλλήνων και Ιθακησίων Πειραιώς «Λόγος» (αριθ. φύλλου 172).


Το πρόβλημα δεν έγκειται τόσο στο γεγονός ότι από κάποια δημοσιευμένη αλλά σε κάθε περίπτωση προσωπική εργασία αποκρύπτετε την ταυτότητα του δημιουργού της, όσο στο ότι αποφεύγετε να αναγνωρίσετε ότι η Ν.Α. Κεφαλληνίας και Ιθάκης τοποθετήθηκε στο θέμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου εύστοχα, ως προς τον χρόνο και τον τόπο ανάδειξης και λύσης του προβλήματος των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών των Ιονίων Νήσων.


Η πρόσφατη ανάθεση από την Ν.Α. Κεφαλληνίας και Ιθάκης της διεξοδικής έρευνας για την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στις θαλάσσιες συνδέσεις της Κεφαλονιάς και Ιθάκης στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς υπό την επιστημονική μου ευθύνη αποτελεί την κατάληξη αυτής της 9μηνης γόνιμης προσπάθειας, με την προσδοκία να αποτελέσει πρότυπο εφαρμογής για τον ευρύτερο χώρο του Ιονίου.


Γενικά και ιδιαίτερα λόγω της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης που αντιμετωπίζει η χώρας μας θεωρώ ότι υπαγορεύεται η αποφυγή της μονοπώλησης ενός τόσο σοβαρού και καθολικού για το νησιωτικό μας χώρο θέματος, ειδικά δε όταν τα γεγονότα συνηγορούν υπέρ του αντιθέτου.


Η προεκλογική αλλά και μετεκλογική επιτυχία αυτού εγχειρήματος βασίζεται στην ευρύτερη διεκδικητική συνοχή γύρω από την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα Ιόνια Νησιά, ο οποία εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται ότι είναι δεδομένη και με ενθαρρύνει ως Κεφαλονίτη και Επτανήσιο στο να ελπίζω σε ένα καλύτερο αύριο για τα νησιά μας.


Καθηγητής Ερνέστος Τζαννάτος
Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών
Πανεπιστήμιο Πειραιώς Πειραιάς, 07/10/2010
 
kerkhora