Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010

Τα 7 βήματα για τον "νέο" ΟΤΕ

http://www.wenet.gr/wp-content/uploads/2009/12/ote.jpg

Της Ρόης Χάικου

Με τον κωδικό «Στρατηγικό Πρόγραμμα Εξέλιξης» και με 7 παράλληλες δράσεις ο ΟΤΕ φιλοδοξεί να αλλάξει σελίδα από το 2011 και για τα επόμενα χρόνια.

Το Στρατηγικό Πρόγραμμα Εξέλιξης όπως το ονόμασε η διοίκηση, είναι το επενδυτικό – αναμορφωτικό πλάνο ανάπτυξης πάνω στο οποίο θα «χτιστεί» ένας νέος οργανισμός, ώστε να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις της αγοράς. 


Για αυτό το φιλόδοξο σχέδιο ενημερώθηκε χθες, το προσωπικό του ΟΤΕ μέσω επιστολής του Εκτελεστικού Γενικού Διευθυντή κ. Ιορδάνη Αϊβάζη, στην οποία αναφερόταν πως «ο ΟΤΕ σήμερα αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις. (…). Πρέπει να κινηθούμε στρατηγικά, με πολιτικές που εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα και ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας. Η λύση που έχουμε σχεδιάσει είναι το ‘Στρατηγικό Πρόγραμμα Εξέλιξης’. Πρόκειται για ένα δυναμικό πρόγραμμα μετασχηματισμού της εταιρείας ώστε να ανταπεξέλθουμε στις προκλήσεις αυτές».

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση που έλαβε το προσωπικό το πρόγραμμα περιλαμβάνει επιμέρους στόχους - έργα που εστιάζουν στην αντιμετώπιση των προσκλήσεων, δηλαδή στην αύξηση των εσόδων, τη διασφάλιση της απασχόλησης στο μέλλον, την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και τη μείωση του κόστους. Η επιτυχία στη αντιμετώπισή τους θα καθορίσει το μέλλον της ίδιας της εταιρείας και των εργαζομένων.

Οι 7 πυλώνες

Η νέα στρατηγική του ΟΤΕ, σύμφωνα με απόλυτα επιβεβαιωμένες πληροφορίες του Capital.gr, περιλαμβάνει 7 έργα, τα οποία σήμερα βρίσκονται όλα στο τελικό στάδιο σχεδιασμού, ενώ κάποια από αυτά θα αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς μέσα στο 2011.

1. Work Force Management: Αφορά στο τεχνικό προσωπικό και την διαχείριση βλαβών. Ο ΟΤΕ σκοπεύει να ενισχύσει και να κάνει πιο αποδοτικό κομμάτι της τεχνικής του υποστήριξης, καθώς θεωρείται -και σε σχέση με τον ανταγωνισμό- ως ένα σημείο στο οποίο μπορεί να υπερέχει.

2. Κέντρα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης: Η διοίκηση θα επιδιώξει να ενισχύσει και να καταστήσει πιο παραγωγικά τα call centers του ΟΤΕ. Στόχος είναι τόσο το 13888, όσο και το αντίστοιχο νούμερο για τις επιχειρήσεις, το 121 όπου δηλώνονται οι βλάβες και τα υπόλοιπα κέντρα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης να αναβαθμιστούν σε επίπεδο υπηρεσιών, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν ανά πάσα στιγμή να βρίσκουν τηλεφωνικά λύσεις για οποιοδήποτε ζήτημα τους απασχολεί.

3. Τηλεπικοινωνιακό Δίκτυο - υποδομές: Η καλύτερη παρακολούθηση της υφιστάμενης υποδομής του ΟΤΕ, αλλά και η εξέλιξη των δικτύων μετά από τις επενδύσεις που σχεδιάζει ο οργανισμός είναι από τις κορυφαίες προτεραιότητες. Και αυτό γιατί το πανελλαδικό δίκτυο του ΟΤΕ είναι αδιαμφισβήτητο «ατού», προσφέροντας τηλεπικοινωνιακή κάλυψη σε όλη την Επικράτεια.

4. Δίκτυο καταστημάτων ΟΤΕ – Σημεία πώλησης: Η διοίκηση σκοπεύει να εκπονήσει ένα διευρυμένο πλάνο εξυγίανσης του δικτύου καταστημάτων του ομίλου, με βελτιώσεις τόσο εμφανισιακά όσο και γεωγραφικά. Στα πλάνα του ΟΤΕ είναι να εξετάσει κατά περίπτωση τα σημεία λιανικής του πώλησης, ώστε να προβεί σε μεταφορές, μεταστεγάσεις ή και αναστολή λειτουργίας όσων δεν είναι αποδοτικά. Εκτιμάται δε, ότι το 25%-30% των καταστημάτων θα μπορούσε να μετακινηθεί σε άλλες περιοχές είτε οι ανθρώπινοι πόροι του να κατανεμηθούν σε άλλα σημεία πώλησης.

Τον εξορθολογισμό των καταστημάτων προανήγγειλε άλλωστε προ ημερών και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού, κ. Παναγής Βουρλούμης, τονίζοντας ωστόσο ότι κανένα από τα τρία δίκτυα (OTE Shop, Cosmote και Γερμανός) δεν θα υποστείλει την ταμπέλα του.

5. Real Estate: Η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του αποτελεί ένα χρόνιο στοίχημα για τον ΟΤΕ, και η διοίκηση φιλοδοξεί εντέλει να το κερδίσει. Στο πλαίσιο αυτό, όπως έχει επισημάνει ήδη το Capital.gr, εκτιμάται ότι θα ενταθεί το ισχύον πρόγραμμα απελευθέρωσης κτιρίων με σκοπό να διατηρηθούν μόνο οι απολύτως αναγκαίοι χώροι για την λειτουργία του. Επίσης, προβλέπεται η ανάπτυξη εμπορικών και επαγγελματικών χώρων σε ιδιόκτητα ακίνητα και η εκμίσθωση ή πώληση οικιστικών αναπτύξεων. Υπενθυμίζεται ότι η λογιστική αξία της ακίνητης περιουσίας του ΟΤΕ είχε προσδιοριστεί σε περίπου 482 εκατ. ευρώ, η δε εμπορική είχε εκτιμηθεί στα περίπου 1,6 δισ. ευρώ.

6. Δίκτυα νέας γενιάς – NGN: Επίκεντρο των νέων επενδύσεων του ΟΤΕ (350-450 εκατ. ευρώ ετησίως για τα επόμενα χρόνια) είναι τα δίκτυα νέας γενιάς (NGN). Τα δίκτυα νέας γενιάς περιλαμβάνουν την ανάπτυξη τόσο του VDSL (οπτική ίνα μέχρι το ΚΑΦΑΟ) όσο και διευρυμένου δικτύου οπτικών ινών. Μέσα από το στρατηγικό πρόγραμμα, θα εκπονηθούν τα σχέδια για το πού και πώς θα δημιουργηθούν αυτές οι υποδομές και πώς θα γίνει η καλύτερη και αποδοτικότερη διαχείρισή τους.

7. Ανθρώπινο Δυναμικό – Transfer Company: Η βελτιστοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού είναι κάτι που έχει επισημάνει πολλάκις ο επικεφαλής του ΟΤΕ και αποτελεί σημείο – τριγμών με την ΟΜΕ – ΟΤΕ. Στα πλάνα της διοίκησης είναι να αλλάξει το μοντέλο απασχόλησης μέρους του προσωπικού, ώστε να μεταφερθούν σε διαφορετικές θέσεις όπου υπάρχουν ανάγκες. Το εν λόγω project εκτιμάται ότι αφορά σε 2.000 εργαζομένους.

Στην ίδια ενημερωτική επιστολή προς το προσωπικό αναφέρεται πως «στο u-link, στο ενδοδίκτυο του ΟΤΕ, έχει αναρτηθεί η ακριβής περιγραφή του Στρατηγικού Προγράμματος Εξέλιξης, οι στόχοι του, τα επιμέρους έργα, αποτυπώνοντας την κατάσταση σήμερα. «Στόχος μας είναι η πληροφόρηση να ανανεώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, ώστε όλοι να είστε ενήμεροι και κοινωνοί του προγράμματος. Επίσης, έχει ήδη ενημερωθεί και θα ενημερώνεται συστηματικά η ΟΜΕ-ΟΤΕ, στο πλαίσιο ενημέρωσης και διαβούλευσης των εργαζομένων», αναφέρει ο κ. Αϊβάζης.

Επίσης, επισημαίνεται πως -αν και πολλά έχουν ακουστεί- «δεν είναι πρόθεση της Διοίκησης να καταφύγουμε στην μείωση του προσωπικού, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε αυτή την κατάσταση».

Επιστολή Βουρλούμη στην ΟΜΕ-ΟΤΕ

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην επιστολή του κ. Βουρλούμη προς την ΟΜΕ-ΟΤΕ στις 6 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για την νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στις δυσκολίες που καλείται εδώ και χρόνια να αντιμετωπίζει ο ΟΤΕ στο εργασιακό καθεστώς, εξαιτίας «βαρών» του πρώην μονοπωλίου που κουβαλάει.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΟΤΕ έχει ζητήσει για την νέα ΣΣΕ:

- την κατάργηση των αυτόματων αυξήσεων αποδοχών (χρονοεπιδόματα και ωριμάνσεις).

- πάγωμα των μισθών για το 2010 και 2011

- κατάργηση των μεταβατικών διατάξεων του ΕΚΠ ΟΤΕ που ισχύουν για το μόνιμο προσωπικό (άρθρα 35 έως 44), και καθιερώνουν προνομιακές ρυθμίσεις που αφορούν κυρίως στις άδειες και στους λόγους και τη διαδικασία των απολύσεων/παραιτήσεων του προσωπικού αυτού.
- τροποποίηση των διατάξεων του πειθαρχικού ελέγχου, προς την κατεύθυνση της απλούστευσης της διαδικασίας και της ταχύτερης εκδίκασης των πειθαρχικών υποθέσεων.

- κατάργηση του καθημερινού μισάωρου υπερωρίας των τεχνιτών οδηγών, που είχε θεσπιστεί για την προθέρμανση των οχημάτων.

- αποζημίωση του χρόνου εργασίας μέχρι 9 ώρες ως υπερεργασία αντί για υπερωρία, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις της γενικότερης εργατικής νομοθεσίας.

Ο επικεφαλής του ΟΤΕ αναφέρει μάλιστα, πως «το καθεστώς αυτό έχει διαμορφωθεί από μια σειρά ΣΣΕ που υπογράφονταν όταν ο ΟΤΕ ήταν ακόμη κρατικός ή και αργότερα, όσο επικρατούσε η ψευδαίσθηση ότι η αντοχή του σε οικονομικά βάρη ήταν απεριόριστη». Ως αποτέλεσμα, το κόστος εργασίας της ΟΤΕ Α.Ε., έχει φτάσει το 33% του εσόδων, (συνάρτηση αύξησης της δαπάνης και μείωσης των εσόδων) σε σύγκριση με το μέσο κόστος περίπου 22% στις ανάλογες Ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και ακόμη χαμηλότερο στους εγχώριους ανταγωνιστές του

Στόχος της εταιρείας πρέπει να είναι όχι η καθήλωση στο 33% αλλά η ευθυγράμμιση με τον ανταγωνισμό.

capital.gr