Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010

Εκλογές για τους ΟΤΑ και νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης


   Η αρχή έγινε από τον Μπαράκ Ομπάμα. Η προεκλογική του εκστρατεία ανέδειξε την επιρροή των νέων μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Με το Facebook, το Twitter, το You Tube, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ κατόρθωσε να αυξήσει σημαντικά όχι μόνο τις δωρεές στην καμπάνια του, αλλά και την προσέλευση των Αμερικανών στις κάλπες.

    Έκτοτε, εκλογές χωρίς διαδίκτυο δεν γίνονται - ούτε καν εκλογές για την Τοπική Αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα.


    Οι περισσότεροι από τους υποψήφιους Δημάρχους και Περιφερειάρχες, ακόμη και συμβούλους, είτε είναι οι ίδιοι εξοικειωμένοι, είτε όχι με τις υπηρεσίες του Διαδικτύου, φαίνεται να αναγνωρίζουν την χρησιμότητά του, ή έστω, στη μάχη για τον σταυρό, δεν θέλουν να υστερούν, ειδικά στα μάτια των νεαρότερων ψηφοφόρων. Έχουν, λοιπόν, επιστρατεύσει επαγγελματίες ή «βετεράνους» χρήστες του είδους, προκειμένου να προσεγγίσουν το δύσκολο κοινό του laptop, του smart phone και του i-pad.

    Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν, προς το παρόν, έρευνες οι οποίες να αποδεικνύουν την επιρροή των μέσων αυτών στην τελική επιλογή του ψηφοφόρου, αλλά η κοινότητα των μπλόγκερς και των παλιών χρηστών του διαδικτύου δείχνει ότι αναγνωρίζει μάλλον εύκολα ποιοι από τους νέους «φίλους» είναι απλώς ευκαιριακοί και ποιοι ήρθαν για να μείνουν.

ΑΠΕ