Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

Τι οραματίζονται οι Κινέζοι για τον Πειραιά

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcScN3q4tbtvzmlJ6bKpqnX4GMNbtK4C2X4oDpyc-6l_uTkt_fA&t=1&usg=__kfhYSHwWWIPOCiXlyNE306uNAYA=


Της Ρόης Χάικου

Πρόσω ολοταχώς έχει βάλει η Cosco Hellas και η θυγατρική της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) για να αλλάξουν άρδην την εικόνα του Νέου Ικονίου και του Περάματος.

Στόχος, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τάσσος Βαμβακίδης, Αναπληρωτής Εμπορικός Διευθυντής της ΣΕΠ ΑΕ, είναι «να δημιουργηθεί ένας υπερσύγχρονος εμπορευματικός σταθμός και να εξελιχθεί στον μεγαλύτερο της Μεσογείου» και επιπλέον «να αλλάξει η νοοτροπία στον κόσμο των μεταφορών προς αυτοματοποιημένες διαδικασίες».


Το πρώτο βήμα, όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, είναι η ανακατασκευή του προβλήτα ΙΙ και όπως ανέφεραν οι υπεύθυνοι της ΣΕΠ ΑΕ «είμαστε μπροστά από τις προθεσμίες». Με την αναβάθμιση του προβλήτα ΙΙ από την τρέχουσα χωρητικότητα των 1,6 εκατ. ποδών (TEUs) σε 2,6 εκατ. TEUs πριν το τέλος του Απριλίου του 2014.

Η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ είναι το έτερο μεγάλο project των Κινέζων στο λιμάνι του Πειραιά που θα επιτρέψει στην ΣΕΠ να αυξήσει την χωρητικότητά της κατά επιπλέον 1,1 εκατ. TEUs τον Οκτώβριο του 2015.

Η προβλήτα ΙΙΙ θα έχει μήκος 600 μέτρα, ενώ συνολικά ο ΣΕΠ καταλαμβάνει έκταση περίπου 776.000 τετραγωνικών μέτρων.

Η εν λόγω κατασκευή προβλέπεται από την σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογράψει η Cosco με το ελληνικό δημόσιο και αφορά σε επένδυσή ύψους 110 εκατ. ευρώ. Το συνολικό κόστος της επένδυσης στους δύο προβλήτες εκτιμάται ότι θα ανέλθει 148 εκατ. ευρώ.

Νέος εξοπλισμός

Η ΣΕΠ προχωρά παράλληλα και σε άλλες κινήσεις αναβάθμισης των υπηρεσιών της προβλήτας ΙΙ και του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.

Το επενδυτικό πρόγραμμα προβλέπει την προσθήκη συνολικά 7 καινούργιων Post-Panamax και 6 Super Post Panamax γερανογεφυρών στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.

Ήδη στον Πειραιά εγκαταστάθηκαν οι πρώτες 3 γερανογέφυρες τύπου Super Post Panamax. Άλλες τρεις αναμένονται τον Αύγουστο το 2011. Οι έξι νέες γερανογέφυρες θα έχουν ικανότητα εξυπηρέτησης πλοίων πλάτους 24 σειρών. Μέχρι πριν ένα μήνα οι γερανογέφυρες του προβλήτα ΙΙ ήταν 12, ενώ το καλοκαίρι του 2015 θα έχουν φτάσει τις 25.

Παράλληλα, τα 8 μηχανήματα πυκνής στοιβασίας (RMG) που είχε ο προβλήτας ΙΙ τον Μάρτιο του 2010 θα αυξηθούν σε 14 μέχρι το 2015, τα οποία θα επιτρέψουν στην εταιρεία να εξασφαλίζει στους πελάτες της πιο αξιόπιστη και γρήγορη εξυπηρέτηση.

Οι 7 SPP Γερανογέφυρες και 6 αυτοματοποιημένα RMG θα τοποθετηθούν στον προβλήτα ΙΙΙ. Ο προβλήτας ΙΙ διαθέτει ακόμη 58 μηχανήματα που βοηθούν στην διακίνηση τοπικού εμπορικού φορτίου (SCs) αλλά και 28 φορτηγά.

Η ΣΕΠ Α.Ε. επίσης, επένδυσε σε ένα εξαιρετικά σύγχρονο σύστημα Αυτόματων Πυλών για την γρήγορη διέλευση των φορτηγών μέσω των πυλών Εισόδου – Εξόδου.

Στόχος η καλύτερη εξυπηρέτηση των μεταφορικών εταιρειών, των εισαγωγέων και εξαγωγέων που μπορούν να χειρίζονται καλύτερα τα φορτία τους, ενώ εκτιμάται ότι θα μειώσει το συνωστισμό οχημάτων στις πύλες και θα ελαχιστοποιήσει το χρόνο αδράνειας των φορτηγών.

capital.gr



Πηγή:www.capital.gr