Σε «Λερναία Ύδρα» εξελίσσονται οι ρυθμίσεις τακτοποίησης των κλειστών ημιϋπαίθριων
Τη φορολόγηση των κλειστών ημιϋπαίθριων, όπως και των χώρων που μπορούν να τακτοποιηθούν, υπαγόμενοι στις διατάξεις, του Ν. 3843/10, μελετά η κυβέρνηση.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος, εμμέσως, πλην σαφώς, ήδη, προανήγγειλε τις κυβερνητικές προθέσεις, διευρύνοντας μάλιστα, μέσω διευκρινιστικής εγκυκλίου, τις περιπτώσεις που μπορούν να υπαχθούν στις διατάξεις, περί τακτοποίησης.
Η προαναγγελία της φορολόγησης, γίνεται στην παράγραφο 19, της εγκυκλίου, όπου διευκρινίζεται, ότι «τα θέματα φορολόγησης των χώρων που εμπίπτουν στην ρύθμιση του Ν.3843/10 (περί τακτοποίησης) είναι αποκλειστικώς της αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών».
Στο μεταξύ, σε «Λερναία Ύδρα» εξελίσσονται, για το υπουργείο Περιβάλλοντος, οι ρυθμίσεις τακτοποίησης των κλειστών ημιϋπαίθριων. Οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι, γεννούν νέα ερωτήματα και στελέχη Πολεοδομικών Γραφείων εκτιμούν, ότι το υπουργείο, θα υποχρεωθεί στην έκδοση πολλών ακόμη διευκρινίσεων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η τελευταία εγκύκλιος, με την οποία στις ρυθμίσεις τακτοποίησης ημιϋπαιθρίων και αυθαίρετων αλλαγών χρήσης υπόγειων χώρων, μπορούν να υπαχθούν οι κλειστοί φωταγωγοί και οι κλειστές πιλοτές.
Στελέχη Πολεοδομικών Γραφείων, επισήμαναν στον ΣΚΑΪ, ότι η άνευ όρων και προϋποθέσεων υπαγωγή του συνόλου των κλειστών πιλοτών, στις ρυθμίσεις τακτοποίησης, θα οδηγήσει σε υπέρβαση του συντελεστή όγκου, όπως και της συνολικής δομημένης επιφάνειας.
Κυρίως, όμως, θα δημιουργήσει προβλήματα συνιδιοκτησίας, αφού η πιλοτή, αποτελεί κοινόχρηστο χώρο και ως τέτοιος ανήκει στο σύνολο των ιδιοκτητών. Σε περίπτωση, μάλιστα, διαφωνίας κάποιου εκ των συνιδιοκτητών και προσφυγής του, στην Δικαιοσύνη, η υπαγωγή, της συγκεκριμένης επιφάνειας, στις διατάξεις τακτοποίησης, θα σταματήσει άμεσα.
Με βάση την νομοθεσία, οι πιλοτές, δεν προσμετρώνται στον συντελεστή όγκου του κτιρίου. Εξαιρούνται (και προσμετρώνται στον συντελεστή όγκου), τα τμήματα της πιλοτής, που αποτελούν κλειστούς χώρους στάθμευσης.
Πρέπει, επίσης, το 50% της επιφάνειας της πιλοτής, να είναι ανοικτό. Σε διαφορετική περίπτωση, θα προσμετρώνται στον συντελεστή δόμησης, τμήματα του κτιρίου (για παράδειγμα η είσοδος και το κλιμακοστάσιο), που είναι εκτός συντελεστή.
Ευλόγως, λοιπόν , τίθεται το ερώτημα: είναι εφικτή η άνευ όρων και προϋποθέσεων, υπαγωγή όλων των κλεισμένων πιλοτών, στις ρυθμίσεις τακτοποίησης;
Είναι ένα ερώτημα που θέτουν οι Πολεοδομίες, επισημαίνοντας, ότι κατά την διάρκεια εφαρμογής του νόμου, θα ανακύπτουν ζητήματα, που θα χρήζουν διευκρινίσεων.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος, εμμέσως, πλην σαφώς, ήδη, προανήγγειλε τις κυβερνητικές προθέσεις, διευρύνοντας μάλιστα, μέσω διευκρινιστικής εγκυκλίου, τις περιπτώσεις που μπορούν να υπαχθούν στις διατάξεις, περί τακτοποίησης.
Η προαναγγελία της φορολόγησης, γίνεται στην παράγραφο 19, της εγκυκλίου, όπου διευκρινίζεται, ότι «τα θέματα φορολόγησης των χώρων που εμπίπτουν στην ρύθμιση του Ν.3843/10 (περί τακτοποίησης) είναι αποκλειστικώς της αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών».
Στο μεταξύ, σε «Λερναία Ύδρα» εξελίσσονται, για το υπουργείο Περιβάλλοντος, οι ρυθμίσεις τακτοποίησης των κλειστών ημιϋπαίθριων. Οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι, γεννούν νέα ερωτήματα και στελέχη Πολεοδομικών Γραφείων εκτιμούν, ότι το υπουργείο, θα υποχρεωθεί στην έκδοση πολλών ακόμη διευκρινίσεων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η τελευταία εγκύκλιος, με την οποία στις ρυθμίσεις τακτοποίησης ημιϋπαιθρίων και αυθαίρετων αλλαγών χρήσης υπόγειων χώρων, μπορούν να υπαχθούν οι κλειστοί φωταγωγοί και οι κλειστές πιλοτές.
Στελέχη Πολεοδομικών Γραφείων, επισήμαναν στον ΣΚΑΪ, ότι η άνευ όρων και προϋποθέσεων υπαγωγή του συνόλου των κλειστών πιλοτών, στις ρυθμίσεις τακτοποίησης, θα οδηγήσει σε υπέρβαση του συντελεστή όγκου, όπως και της συνολικής δομημένης επιφάνειας.
Κυρίως, όμως, θα δημιουργήσει προβλήματα συνιδιοκτησίας, αφού η πιλοτή, αποτελεί κοινόχρηστο χώρο και ως τέτοιος ανήκει στο σύνολο των ιδιοκτητών. Σε περίπτωση, μάλιστα, διαφωνίας κάποιου εκ των συνιδιοκτητών και προσφυγής του, στην Δικαιοσύνη, η υπαγωγή, της συγκεκριμένης επιφάνειας, στις διατάξεις τακτοποίησης, θα σταματήσει άμεσα.
Με βάση την νομοθεσία, οι πιλοτές, δεν προσμετρώνται στον συντελεστή όγκου του κτιρίου. Εξαιρούνται (και προσμετρώνται στον συντελεστή όγκου), τα τμήματα της πιλοτής, που αποτελούν κλειστούς χώρους στάθμευσης.
Πρέπει, επίσης, το 50% της επιφάνειας της πιλοτής, να είναι ανοικτό. Σε διαφορετική περίπτωση, θα προσμετρώνται στον συντελεστή δόμησης, τμήματα του κτιρίου (για παράδειγμα η είσοδος και το κλιμακοστάσιο), που είναι εκτός συντελεστή.
Ευλόγως, λοιπόν , τίθεται το ερώτημα: είναι εφικτή η άνευ όρων και προϋποθέσεων, υπαγωγή όλων των κλεισμένων πιλοτών, στις ρυθμίσεις τακτοποίησης;
Είναι ένα ερώτημα που θέτουν οι Πολεοδομίες, επισημαίνοντας, ότι κατά την διάρκεια εφαρμογής του νόμου, θα ανακύπτουν ζητήματα, που θα χρήζουν διευκρινίσεων.
ΣΚΑΙ