Τη σοβαρότητα του προβλήματος που γεννά η πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου από τους εφήβους επισημαίνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ετοιμάζοντας ένα σχέδιο δράσης που θα παρουσιαστεί σε λίγες μέρες και το οποίο θα αναφέρεται σ' αυτό το ευαίσθητο κοινωνικό πρόβλημα.
Οι λόγοι που οδηγούν ένα/μία έφηβο στην εγκατάλειψη του σχολείου είναι συνήθως «προσωπικοί» - μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα κοινωνικής ένταξης, φορτισμένο ψυχολογικό περιβάλλον, προβλήματα υγείας, έλλειψη καθοδήγησης ή υποστήριξης Επίσης, όσοι εγκαταλείπουν το σχολείο συνήθως προέρχονται από ένα χαμηλό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον, τα αγόρια είναι περισσότερα από τα κορίτσια και συνήθως (διπλάσιοι σε ποσοστό) είναι αυτοί που προέρχονται από τους κόλπους των μεταναστών.
Τα στοιχεία της Επιτροπής αναφέρουν πως το 2009, στην ευρωπαϊκή επικράτεια, κάπου 6 εκ. έφηβοι εγκατέλειψαν τη δευτεροβάθμια (κυρίως) παιδεία και τις σχολές κατάρτισης, ενώ τα υψηλότερα ποσοστά παρουσιάζουν η Μάλτα, η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ιταλία και η Βρετανία. Στον αντίποδα βρίσκονται η Σλοβενία, Σλοβακία, Πολωνία και Τσεχία, όπου το 95% των νέων κατέχουν πτυχίο Λυκείου. Πολύ καλές επιδόσεις έχουν επίσης το Λουξεμβούργο, η Αυστρία, Λιθουανία και Φινλανδία, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται σε σχετικά καλό επίπεδο - το 82% των νέων είναι απόφοιτοι Λυκείου.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι κατά την εισήγηση που αναμένεται να παρουσιάσει η αρμόδια επίτροπος Ανδρούλα Βασιλείου, η Επιτροπή θα αποδώσει έμφαση α) στην ανάγκη άρσης των φυλετικών διακρίσεων - έτσι ώστε να γίνει εφικτή η ώσμωση παιδιών από διαφορετικές εθνικές ή πολιτισμικές κουλτούρες και β) στην ενίσχυση της «ευκολίας επιστροφής στα θρανία».
Οι λόγοι που οδηγούν ένα/μία έφηβο στην εγκατάλειψη του σχολείου είναι συνήθως «προσωπικοί» - μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα κοινωνικής ένταξης, φορτισμένο ψυχολογικό περιβάλλον, προβλήματα υγείας, έλλειψη καθοδήγησης ή υποστήριξης Επίσης, όσοι εγκαταλείπουν το σχολείο συνήθως προέρχονται από ένα χαμηλό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον, τα αγόρια είναι περισσότερα από τα κορίτσια και συνήθως (διπλάσιοι σε ποσοστό) είναι αυτοί που προέρχονται από τους κόλπους των μεταναστών.
Τα στοιχεία της Επιτροπής αναφέρουν πως το 2009, στην ευρωπαϊκή επικράτεια, κάπου 6 εκ. έφηβοι εγκατέλειψαν τη δευτεροβάθμια (κυρίως) παιδεία και τις σχολές κατάρτισης, ενώ τα υψηλότερα ποσοστά παρουσιάζουν η Μάλτα, η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ιταλία και η Βρετανία. Στον αντίποδα βρίσκονται η Σλοβενία, Σλοβακία, Πολωνία και Τσεχία, όπου το 95% των νέων κατέχουν πτυχίο Λυκείου. Πολύ καλές επιδόσεις έχουν επίσης το Λουξεμβούργο, η Αυστρία, Λιθουανία και Φινλανδία, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται σε σχετικά καλό επίπεδο - το 82% των νέων είναι απόφοιτοι Λυκείου.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι κατά την εισήγηση που αναμένεται να παρουσιάσει η αρμόδια επίτροπος Ανδρούλα Βασιλείου, η Επιτροπή θα αποδώσει έμφαση α) στην ανάγκη άρσης των φυλετικών διακρίσεων - έτσι ώστε να γίνει εφικτή η ώσμωση παιδιών από διαφορετικές εθνικές ή πολιτισμικές κουλτούρες και β) στην ενίσχυση της «ευκολίας επιστροφής στα θρανία».
ΑΠΕ