Μετ' εμποδίων συνεχίζεται ο ανεφοδιασμός των πρατηρίων με καύσιμα στη Γαλλία, παρά το γεγονός ότι καμία αποθήκη καυσίμων -εκτός από αυτές που βρίσκονται μέσα σε κλειστά διυλιστήρια- δεν είναι πλέον αποκλεισμένη, ενώ, ήδη έληξε η απεργία σε τρία από τα 12 διυλιστήρια της χώρας. Από την πλευρά της, η κυβέρνηση προειδοποιεί ότι η οικονομία δεν αντέχει το πλήγμα έως και 400 εκατομμυρίων ευρώ την ημέρα, λίγα 24ωρα πριν από τη νέα πανεθνική απεργία την ερχόμενη Πέμπτη. Η ένταση στο μέτωπο των απεργιών παραμένει υψηλή, με τη νεολαία να δίνει "ραντεβού" ήδη για αύριο Τρίτη έξω από το κτίριο της Γερουσίας.
Στην τελική ευθεία
Στην τελική ευθεία μπαίνει αυτή την εβδομάδα η διαδικασία για τη θεσμοθέτηση της μεταρρύθμισης στο συνταξιοδοτικό.
Σύμφωνα με τη διαδικασία, μια μικτή επιτροπή, αποτελούμενη από επτά βουλευτές και επτά γερουσιαστές, προέβη σήμερα στην «εναρμόνιση» των τροποποιημένων κειμένων από τα δύο Σώματα.
Το εναρμονισμένο κείμενο θα περάσει αύριο για τελική έγκριση από τη Γερουσία και την Τετάρτη από τη Βουλή.
Μετά την υπογραφή από τον Γάλλο πρόεδρο και τη γνωμοδότηση του Συνταγματικού Συμβουλίου, αναμένεται ότι ο νόμος θα δημοσιευθεί γύρω στις 15 Νοεμβρίου.
"Αμαυρώθηκε η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό"
Mε κάλεσμα προς τους απεργούς να δείξουν «υπευθυνότητα», απευθύνθηκε το πρωί από το ραδιόφωνο η υπουργός Οικονομίας Κριστίν Λαγκάρντ, που μόλις επέστρεψε από τη Νότια Κορέα, όπου συμμετείχε στην υπουργική συνάντηση της «Ομάδας των 20».
Η υπουργός δήλωσε ότι το ημερήσιο κόστος των ζημιών από τις απεργίες εκτιμάται ανάμεσα σε 200 με 400 εκατομμύρια ευρώ, αποφεύγοντας να συμφωνήσει με το συνολικό ύψος των 3 δισ. ευρώ, που κυκλοφορεί στους οικονομικούς κύκλους.
Η υπουργός δήλωσε παράλληλα ότι υπάρχει "ηθική προκατάληψη" εναντίον της Γαλλίας, καθώς -σύμφωνα με την υπουργό- η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό αμαυρώθηκε από τα επεισόδια που σημειώθηκαν στο περιθώριο των διαδηλώσεων κατά της συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισης.
Παραμένουν τα προβλήματα στον ανεφοδιασμό με καύσιμα
Λόγω των συνεχιζόμενων απεργιακών κινητοποιήσεων στη Γαλλία, το 1/3 των πρατηρίων καυσίμων, ειδικά στα δυτικά της χώρας, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα ανεφοδιασμού.
Οι εργαζόμενοι σε ακόμα δύο διυλιστήρια της Γαλλίας -στις πόλεις Φο-συρ-μερ και Γκραβενσόν, τα οποία ανήκουν στην Esso- αποφάσισαν να σταματήσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις κατά της μεταρρύθμισης του συνταξιοδοτικού, όπως ανακοίνωσε η διεύθυνση των διυλιστηρίων, γεγονός που αυξάνει σε τρία τα διυλιστήρια όπου έληξε η απεργία.
Νωρίτερα, οι απεργοί στο διυλιστήριο του Ράιχστετ, στην ανατολική Γαλλία, ψήφισαν το τέλος των κινητοποιήσεων και του αποκλεισμού των αποθηκών καυσίμων, όπως ανακοίνωσαν οι συνδικαλιστές, διευκρινίζοντας ότι η παραγωγή θα ξαναρχίσει την επόμενη εβδομάδα.
Το διυλιστήριο αυτό ανήκει στον ελβετικό όμιλο Petroplus.
Στο μεταξύ, τα ξημερώματα της Δευτέρας, με επέμβαση της αστυνομίας "έσπασε" ο αποκλεισμός του διυλιστηρίου Σεν-Πιερ ντε Κορ κοντά στην Τουρ.
Το συγκεκριμένο διυλιστήριο ήταν υπό κατάληψη από απεργούς επί μία εβδομάδα.
Πηγές: Γαλλικό Πρακτορείο, Reuters, ΑΠΕ-ΜΠΕ