Πέμπτη, 9 Σεπτεμβρίου 2010

Εκτουρκισμός της Μειονότητας στη Θράκη



Ένα πάγιο αίτημα της Άγκυρας σχετικά με την Ελληνική Μουσουλμανική Μειονότητα φαίνεται πως ικανοποίησε το υπουργείο Παιδείας καθώς κλείνει με απόφασή του η Ελληνική Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία της Θεσσαλονίκης, στην οποία εκπαιδεύονται δάσκαλοι για τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης. Εισηγήτρια της απόφασης φέρεται ότι είναι η ειδική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Θάλεια Δραγώνα, κατόπιν αιτήματος της αυτοαποκαλούμενη «Συμβουλευτικής Επιτροπής της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης» στη διάρκεια ειδικής ημερίδας που διοργανώθηκε από την ειδική γραμματέα στην Κομοτηνή.

Συγκεκριμένα, όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα Πρώτο Θέμα, ζητήθηκε από το υπουργείο Παιδείας η αντικατάσταση της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης, στην οποία εισάγονται μουσουλμάνοι-μέλη της μειονότητας της Θράκης, από μια παιδαγωγική σχολή πανεπιστημιακού επιπέδου τετραετούς φοίτησης, όπου θα εκπαιδεύονται αποκλειστικά και μόνο μουσουλμάνοι που θέλουν να γίνουν δάσκαλοι στα μειονοτικά σχολεία.
 
Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης η ειδική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας απλώς παρακολουθούσε τις καταγγελίες των εγκαθέτων της Αγκυρας έναντι του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις στους εκπαιδευτικούς της περιοχής. Μερίδα της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, δε, έφτασε στο σημείο να χαρακτηρίσει «αυθαίρετο οικοδόμημα» την Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία! Σημειώνεται ότι για την αναβάθμιση της σχολής κανένας δεν έχει αντίρρηση, η οποία μέχρι σήμερα λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη και όλα τα μαθήματα διδάσκονται στα ελληνικά. Φυσικά διδάσκεται και η τουρκική γλώσσα.

Υστερα από αυτή την ημερίδα το υπουργείο Παιδείας έσπευσε να την κλείσει, τουλάχιστον για φέτος, χωρίς να είναι γνωστό τι θα γίνει τα επόμενα χρόνια. Αυτό το ερώτημα τίθεται από τους εκπαιδευτικούς της περιοχής προς το υπουργείο Παιδείας. Δηλαδή, αν θα βάλει οριστικά τέλος στην Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία της Θεσσαλονίκης, που παρά τα προβλήματά της βγάζει εκπαιδευτικούς για τα μειονοτικά σχολεία. Οπως λένε, με το «λουκέτο» στη σχολή είναι να σαν να ικανοποιείται το αίτημα για τουρκόφωνους δασκάλους που θα διδάσκουν την τουρκική γλώσσα, αποδεχόμενοι την ελλιπή εκπαίδευση από την Ελλάδα.

Από την πλευρά τους οι πανεπιστημιακοί αντιδρούν, θεωρώντας περίεργο το αίτημα για μη διεξαγωγή ακαδημαϊκού έτους, που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο δημιουργίας άλλου πανεπιστημίου. Ο ιστορικός αναλυτής Νεκτάριος Δαπέργολας τονίζει: «Θέλουν να ελέγχουν την όλη διαδικασία, δηλαδή την παραγωγή δασκάλων, και στη συνέχεια την εκπαιδευτική διαδικασία στα μειονοτικά σχολεία, τη διαδικασία επιμόρφωσης αλλά και τους διορισμούς». Και ο εκπαιδευτικός υπογραμμίζει: «Θέλουμε δημόσια σχολεία με δασκάλους που θα μαθαίνουν στους μαθητές την ελληνική γλώσσα και παράλληλα θα διδάσκεται η τουρκική γλώσσα, όπου απαιτείται ως μητρική, σαν γλωσσικό μάθημα».

strategyreport 

Κανένας επιπλέον Τούρκος δάσκαλος στη Θράκη

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΠΑΝΤΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ
Η εκπαίδευση των μειονοτικών εκπαιδευτικών αποτελεί ευθύνη της ελληνικής πολιτείας

Άνοιξε επί της ουσίας η συζήτηση για τη μειονοτική εκπαίδευση; Το ερώτημα αυτό γεννάται κάθε φορά που μία ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας έρχεται να ανακινήσει το ζήτημα της πολύπαθης μειονοτικής εκπαίδευσης στη Θράκη. Θετικά στο παραπάνω ερώτημα απαντά το υπουργείο Παιδείας με νέο χθεσινό δελτίο Τύπου, το οποίο βέβαια δόθηκε στη δημοσιότητα με αφορμή δημοσιεύματα του Κυριακάτικου Τύπου (05/09/2010) που αναφέρονται στη λειτουργία της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.). Ενδεικτικό είναι αυτό που δημοσίευσε η εφημερίδα «Πρώτο θέμα» με τίτλο «Η Θάλεια Δραγώνα άνοιξε την κερκόπορτα σε Τούρκους δασκάλους», όπου αναφέρεται, ότι, με το «λουκέτο» στην Ελληνική Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία της Θεσσαλονίκης, ουσιαστικά ικανοποιείται το πάγιο αίτημα της Άγκυρας να κλείσει την ακαδημία και οι εκπαιδευτικοί να διορίζονται από την Τουρκία. Η εφημερίδα δεν ήταν η μοναδική που αφιέρωσε χώρο στην απόφαση του υπουργείου να μην εισάγει πλέον σπουδαστές στην ΕΠΑΘ.
 

Το υπουργείο Παιδείας διευκρινίζει τα ακόλουθα:
 

«Το υπουργείο Παιδείας εγκαινίασε από τον Φεβρουάριο του 2010 δημόσια συζήτηση, η οποία και συνεχίζεται, για το μέλλον της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.) και για την εκπαίδευση των δασκάλων του τουρκόφωνου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων στη Θράκη. Επιδίωξη του υπουργείου είναι η αναβάθμιση των σπουδών των μειονοτικών δασκάλων προκειμένου να αναβαθμιστεί η ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στα παιδιά της μειονότητας. Η μέχρι σήμερα λειτουργία της Ε.Π.Α.Θ. δεν ανταποκρίνεται στο αίτημα για ισότιμη κατάρτιση των μειονοτικών δασκάλων με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς της χώρας οι οποίοι είναι από εικοσαετίας απόφοιτοι Πανεπιστημιακών Τμημάτων τετραετούς διάρκειας σπουδών.
 

Η εκπαίδευση των μειονοτικών εκπαιδευτικών αποτελεί ευθύνη της ελληνικής πολιτείας. Επιπλέον, το υπουργείο αποκλείει κατηγορηματικά τη διδασκαλία των μειονοτικών μαθητών από Τούρκους μετακλητούς εκπαιδευτικούς πέραν των ήδη υπηρετούντων με βάση τις διμερείς ρυθμίσεις. Αναφορικά με τις ανησυχίες που έχουν εκφραστεί για το κενό δασκάλων που μπορεί να προκύψει στο μέλλον στα μειονοτικά σχολεία από τη μη εισαγωγή νέων σπουδαστών φέτος στην Ε.Π.Α.Θ., το υπουργείο Παιδείας θα ήθελε να ενημερώσει τους ενδιαφερομένους ότι με την πλήρωση του ακαδημαϊκού έτους 2011-12 θα έχουν αποφοιτήσει 38 ακόμα φοιτητές από την Ε.Π.Α.Θ., καθώς επίσης ότι σήμερα ο κατάλογος των αδιόριστων αποφοίτων της Ε.Π.Α.Θ. στα μειονοτικά σχολεία αριθμεί 224 αποφοίτους. Δεδηλωμένη πρόθεση του υπουργείου είναι η ουσιαστική αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης για την ισότιμη ένταξη των παιδιών στην κοινωνία και την οικονομία».
 

Βασική κατεύθυνση για το μέλλον της ΕΠΑΘ, σύμφωνα με όσα το υπουργείο εξήγγειλε, είναι η κατάργηση και η ένταξή της ως οργανικό κομμάτι στα ΑΕΙ.
 

ΧΡΟΝΟΣ