Τσουχτερό το κόστος των εισιτηρίων
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μάνος Χαραλαμπάκης- Εύη Σαλτού
Με προσφορές και εκπτώσεις στις τιμές των εισιτηρίων για μακρινούς προορισμούς προσπαθούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να χτυπήσουν την κρίση. Ωστόσο, η ακτοπλοΐα είναι δύο ταχυτήτων αφού τα δημοφιλή νησιά παραμένουν απλησίαστα καθώς το κόστος των εισιτηρίων είναι ιδιαίτερα τσουχτερό. Ηδη, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πτώση στις κρατήσεις για τη θερινή περίοδο. Οπως λέει στα «ΝΕΑ» ο Φίλιππος Συμενάκης, διευθυντής εμπορικής εκμετάλλευσης της εταιρείας ΝΕL Lines, υπάρχει διαθεσιμότητα για όλες τις κατηγορίες των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων- και αυτών που συγκαταλέγονται στις προσφορές- ενώ η πτώση στις κρατήσεις φτάνει το 20%.
Ο εμπορικός διευθυντής της Βlue Star Ferries Διονύσης Θεοδωράτος είπε στα «ΝΕΑ» ότι λόγω της κρίσης «η εταιρεία προχώρησε φέτος σε περισσότερες προσφορές. Εκτιμάμε ότι έως σήμερα έχουμε μείωση στην κίνηση της τάξεως του 15%». Επίσης τόνισε πως είναι αναγκαίο να υπάρχει το κίνητρο των προσφορών προς το επιβατικό κοινό ώστε να μην υπάρξει περαιτέρω μείωση της κίνησης. Ενδεικτικό είναι ότι φέτος η εταιρεία προχώρησε σε προσφορές για τα Ι.Χ. στα δρομολόγια των Κυκλάδων αλλά και προς τη Ρόδο, ενώ συνεχίζει τις οικογενειακές προσφορές. Ποικίλες είναι οι προσφορές, ιδιαίτερα στις ακτοπλοϊκές γραμμές όπου υπάρχει έντονος ανταγωνισμός όπως η Κρήτη. «Η φετινή σεζόν χαρακτηρίζεται από την οικονομική κρίση. Σε αυτό το πλαίσιο, ο κόσμος ανταποκρίνεται έχοντας ως πρώτο κριτήριο την οικονομικότερη τιμή αναζητώντας ειδικές προσφορές και πακέτα. Η ζήτηση είναι σε καλά επίπεδα σε σχέση με τις συνθήκες. Ηδη με το κλείσιμο των σχολείων πολλές οικογένειες αναζητούν τις καταλληλότερες γι΄ αυτές διακοπές και το τμήμα κρατήσεων δέχεται αυξημένο αριθμό τηλεφωνημάτων», τονίζει ο Γιάννης Πετράκης, εμπορικός διευθυντής της ΑΝΕΚ Lines. Συμπληρώνει μάλιστα πως ο κόσμος θα είναι καλό να κινηθεί γρήγορα δεδομένου ότι η ζήτηση ειδικά για τις ανταγωνιστικές προσφορές είναι υψηλή.
Ο εμπορικός διευθυντής της Βlue Star Ferries Διονύσης Θεοδωράτος είπε στα «ΝΕΑ» ότι λόγω της κρίσης «η εταιρεία προχώρησε φέτος σε περισσότερες προσφορές. Εκτιμάμε ότι έως σήμερα έχουμε μείωση στην κίνηση της τάξεως του 15%». Επίσης τόνισε πως είναι αναγκαίο να υπάρχει το κίνητρο των προσφορών προς το επιβατικό κοινό ώστε να μην υπάρξει περαιτέρω μείωση της κίνησης. Ενδεικτικό είναι ότι φέτος η εταιρεία προχώρησε σε προσφορές για τα Ι.Χ. στα δρομολόγια των Κυκλάδων αλλά και προς τη Ρόδο, ενώ συνεχίζει τις οικογενειακές προσφορές. Ποικίλες είναι οι προσφορές, ιδιαίτερα στις ακτοπλοϊκές γραμμές όπου υπάρχει έντονος ανταγωνισμός όπως η Κρήτη. «Η φετινή σεζόν χαρακτηρίζεται από την οικονομική κρίση. Σε αυτό το πλαίσιο, ο κόσμος ανταποκρίνεται έχοντας ως πρώτο κριτήριο την οικονομικότερη τιμή αναζητώντας ειδικές προσφορές και πακέτα. Η ζήτηση είναι σε καλά επίπεδα σε σχέση με τις συνθήκες. Ηδη με το κλείσιμο των σχολείων πολλές οικογένειες αναζητούν τις καταλληλότερες γι΄ αυτές διακοπές και το τμήμα κρατήσεων δέχεται αυξημένο αριθμό τηλεφωνημάτων», τονίζει ο Γιάννης Πετράκης, εμπορικός διευθυντής της ΑΝΕΚ Lines. Συμπληρώνει μάλιστα πως ο κόσμος θα είναι καλό να κινηθεί γρήγορα δεδομένου ότι η ζήτηση ειδικά για τις ανταγωνιστικές προσφορές είναι υψηλή.
Ολα κλεισμένα
«ΤΑ ΝΕΑ» τηλεφώνησαν σε τουριστικό γραφείο να κλείσουν εισιτήρια στις 4 Ιουλίου για δύο άτομα με προορισμό την Κρήτη στην εκπτωτική τιμή των 19 ευρώ. Η υπάλληλος απάντησε πως εκείνη την ημερομηνία δεν υπήρχαν διαθέσιμα εισιτήρια σε αυτή την τιμή, «άλλωστε η συγκεκριμένη προσφορά ισχύει για 50 εισιτήρια ανά δρομολόγιο. Η ανταπόκριση του κόσμου είναι μεγάλη». Οπως εξηγούν οι τουριστικοί πράκτορες, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να είναι προσεκτικοί με τις προσφορές και τα εκπτωτικά πακέτα καθώς η διαθεσιμότητα των εισιτηρίων στις περισσότερες περιπτώσεις είναι περιορισμένη.
Κύριος άξονας των περισσότερων προσφορών για την ακτοπλοΐα είναι τα ειδικά οικογενειακά πακέτα. Ετσι, αν μια οικογένεια (δύο ενήλικοι και ένα παιδί έως 4 ετών) επιλέξει για τις καλοκαιρινές διακοπές της την Κρήτη, μπορεί να πληρώσει 137 ευρώ μετ΄ επιστροφής σε οικονομική θέση, παίρνοντας και το Ι.Χ. της στα ημερήσια δρομολόγια της ΑΝΕΚ. «Τα πακέτα αυτά δεν έχουν περιορισμό θέσεων».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Επιβατών Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών Γιάννης Θεολογίτης αναφέρει πως φέτος οι προσφορές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια επιβατών και αυτοκινήτων είναι αρκετές, «αφού οι εταιρείες βλέπουν πως υπάρχει πτώση της κίνησης». Προσθέτει όμως πως οι επιβάτες θα βρουν καλύτερες τιμές στις γραμμές όπου υπάρχει ανταγωνισμός και δραστηριοποιούνται «δύο και τρεις εταιρείες». Οσον αφορά τους ακριτικούς προορισμούς, ο κ. Θεολογίτης λέει ότι η κατάσταση με τα δρομολόγια έχει χειροτερέψει διότι λείπουν τουλάχιστον 20 καράβια από τις άγονες γραμμές.
Οποιος βιάζεται, πληρώνει!
ΤΑ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ εισιτήρια και κυρίως εκείνα για τους κοντινούς αλλά και τους δημοφιλείς κυκλαδίτικους προορισμούς παραμένουν τσουχτερά για τις περισσότερες ελληνικές οικογένειες.
Είναι ενδεικτικό πως όσοι επιλέξουν τη Μήλο για τις διακοπές τους πρέπει να δώσουν γρήγορα λύση στο πρόβλημα: Μία οικονομική θέση στο συμβατικό πλοίο κοστίζει 34 ευρώ, αλλά ο ταξιδιώτης θα φτάσει στον προορισμό του ύστερα από επτάμισι ώρες. Αν επιλέξει το ημιταχύπλοο, πρέπει να πληρώσει 19 ευρώ περισσότερα για το εισιτήριο της οικονομικής θέσης, αλλά θα βρίσκεται στο λιμάνι του νησιού σε τέσσερις ώρες. Εκείνος που... βιάζεται περισσότερο και επιθυμεί να φτάσει στη Μήλο σε δυόμισι ώρες, πρέπει να πάρει το δελφίνι και να πληρώσει 55 ευρώ.
Οπως λέει ο τουριστικός πράκτορας Γιάννης Αρμακόλας, οι τιμές στους δημοφιλείς προορισμούς των Κυκλάδων είναι τσιμπημένες. «Μειώνεται ο κόσμος που κάνει κρατήσεις στα εισιτήρια γι΄ αυτούς τους προορισμούς. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες για να ανεβάσουν την πληρότητα, θα μπορούσαν να μειώσουν τις τιμές. Από την άλλη, επειδή δεν έχουν πληρότητα και φυσικά ανταγωνισμό κρατούν τις τιμές σε υψηλά επίπεδα. Η φετινή καλοκαιρινή σεζόν είναι δύσκολη».
Πιο φθηνά με αεροπλάνο!
ΠΟΛΛΟΙ ταξιδιώτες καλούνται να δώσουν απάντηση στο ερώτημα πώς θα φθάσουν στον προορισμό των διακοπών τους, «με πλοίο ή με αεροπλάνο;». Παίρνουν μολύβι και χαρτί και καταγράφουν το ακτοπλοϊκό κόστος και το αντίστοιχο αεροπορικό προκειμένου να βρουν την πιο συμφέρουσα επιλογή.
Σε κάποιες περιπτώσεις, το αεροπορικό εισιτήριο φαίνεται να είναι πιο οικονομικό από το ακτοπλοϊκό. Ιδιαίτερα βέβαια όταν η κράτηση γίνεται αρκετές βδομάδες, ίσως και μήνες, νωρίτερα. Πάντως, και οι αεροπορικές εταιρείες έχουν μειώσει τις τιμές στις πτήσεις εσωτερικού. Ετσι, αν ένα ζευγάρι που θα κάνει διακοπές στη Μύκονο επιλέξει το ταχύπλοο θα πληρώσει 342 ευρώ (δύο εισιτήρια και ένα αυτοκίνητο), ενώ αν ταξιδέψει αεροπορικώς θα πληρώσει 182,36 ευρώ, αλλά θα επιβαρυνθεί την ενοικίαση αυτοκινήτου.
Υπάρχουν ωστόσο και δημοφιλείς προορισμοί, για τους οποίους τα αεροπορικά εισιτήρια έχουν εξαφανιστεί. Για παράδειγμα, όσοι ήθελαν να επισκεφθούν την Πάρο με αεροπλάνο έχουν προνοήσει εδώ και αρκετό καιρό κάνοντας κράτηση στα εισιτήρια.
Ετσι όσοι το αποφασίζουν αυτές τις ημέρες ελπίζουν μόνο σε ακυρώσεις. Οι ταξιδιώτες που θα προτιμήσουν το ημιταχύπλοο καλούνται να πληρώσουν για το ταξίδι ΠειραιάςΠάρος 29,50 ευρώ το εισιτήριο και 81,50 ευρώ για το αυτοκίνητο. Αν, πάλι, επιθυμούν να φτάσουν μία ώρα νωρίτερα στο νησί η τιμή για το εισιτήριο των ταξιδιωτών σε ταχύπλοο φτάνει τα 42,50 ευρώ.
Κύριος άξονας των περισσότερων προσφορών για την ακτοπλοΐα είναι τα ειδικά οικογενειακά πακέτα. Ετσι, αν μια οικογένεια (δύο ενήλικοι και ένα παιδί έως 4 ετών) επιλέξει για τις καλοκαιρινές διακοπές της την Κρήτη, μπορεί να πληρώσει 137 ευρώ μετ΄ επιστροφής σε οικονομική θέση, παίρνοντας και το Ι.Χ. της στα ημερήσια δρομολόγια της ΑΝΕΚ. «Τα πακέτα αυτά δεν έχουν περιορισμό θέσεων».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Επιβατών Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών Γιάννης Θεολογίτης αναφέρει πως φέτος οι προσφορές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια επιβατών και αυτοκινήτων είναι αρκετές, «αφού οι εταιρείες βλέπουν πως υπάρχει πτώση της κίνησης». Προσθέτει όμως πως οι επιβάτες θα βρουν καλύτερες τιμές στις γραμμές όπου υπάρχει ανταγωνισμός και δραστηριοποιούνται «δύο και τρεις εταιρείες». Οσον αφορά τους ακριτικούς προορισμούς, ο κ. Θεολογίτης λέει ότι η κατάσταση με τα δρομολόγια έχει χειροτερέψει διότι λείπουν τουλάχιστον 20 καράβια από τις άγονες γραμμές.
Οποιος βιάζεται, πληρώνει!
ΤΑ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ εισιτήρια και κυρίως εκείνα για τους κοντινούς αλλά και τους δημοφιλείς κυκλαδίτικους προορισμούς παραμένουν τσουχτερά για τις περισσότερες ελληνικές οικογένειες.
Είναι ενδεικτικό πως όσοι επιλέξουν τη Μήλο για τις διακοπές τους πρέπει να δώσουν γρήγορα λύση στο πρόβλημα: Μία οικονομική θέση στο συμβατικό πλοίο κοστίζει 34 ευρώ, αλλά ο ταξιδιώτης θα φτάσει στον προορισμό του ύστερα από επτάμισι ώρες. Αν επιλέξει το ημιταχύπλοο, πρέπει να πληρώσει 19 ευρώ περισσότερα για το εισιτήριο της οικονομικής θέσης, αλλά θα βρίσκεται στο λιμάνι του νησιού σε τέσσερις ώρες. Εκείνος που... βιάζεται περισσότερο και επιθυμεί να φτάσει στη Μήλο σε δυόμισι ώρες, πρέπει να πάρει το δελφίνι και να πληρώσει 55 ευρώ.
Οπως λέει ο τουριστικός πράκτορας Γιάννης Αρμακόλας, οι τιμές στους δημοφιλείς προορισμούς των Κυκλάδων είναι τσιμπημένες. «Μειώνεται ο κόσμος που κάνει κρατήσεις στα εισιτήρια γι΄ αυτούς τους προορισμούς. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες για να ανεβάσουν την πληρότητα, θα μπορούσαν να μειώσουν τις τιμές. Από την άλλη, επειδή δεν έχουν πληρότητα και φυσικά ανταγωνισμό κρατούν τις τιμές σε υψηλά επίπεδα. Η φετινή καλοκαιρινή σεζόν είναι δύσκολη».
Πιο φθηνά με αεροπλάνο!
ΠΟΛΛΟΙ ταξιδιώτες καλούνται να δώσουν απάντηση στο ερώτημα πώς θα φθάσουν στον προορισμό των διακοπών τους, «με πλοίο ή με αεροπλάνο;». Παίρνουν μολύβι και χαρτί και καταγράφουν το ακτοπλοϊκό κόστος και το αντίστοιχο αεροπορικό προκειμένου να βρουν την πιο συμφέρουσα επιλογή.
Σε κάποιες περιπτώσεις, το αεροπορικό εισιτήριο φαίνεται να είναι πιο οικονομικό από το ακτοπλοϊκό. Ιδιαίτερα βέβαια όταν η κράτηση γίνεται αρκετές βδομάδες, ίσως και μήνες, νωρίτερα. Πάντως, και οι αεροπορικές εταιρείες έχουν μειώσει τις τιμές στις πτήσεις εσωτερικού. Ετσι, αν ένα ζευγάρι που θα κάνει διακοπές στη Μύκονο επιλέξει το ταχύπλοο θα πληρώσει 342 ευρώ (δύο εισιτήρια και ένα αυτοκίνητο), ενώ αν ταξιδέψει αεροπορικώς θα πληρώσει 182,36 ευρώ, αλλά θα επιβαρυνθεί την ενοικίαση αυτοκινήτου.
Υπάρχουν ωστόσο και δημοφιλείς προορισμοί, για τους οποίους τα αεροπορικά εισιτήρια έχουν εξαφανιστεί. Για παράδειγμα, όσοι ήθελαν να επισκεφθούν την Πάρο με αεροπλάνο έχουν προνοήσει εδώ και αρκετό καιρό κάνοντας κράτηση στα εισιτήρια.
Ετσι όσοι το αποφασίζουν αυτές τις ημέρες ελπίζουν μόνο σε ακυρώσεις. Οι ταξιδιώτες που θα προτιμήσουν το ημιταχύπλοο καλούνται να πληρώσουν για το ταξίδι ΠειραιάςΠάρος 29,50 ευρώ το εισιτήριο και 81,50 ευρώ για το αυτοκίνητο. Αν, πάλι, επιθυμούν να φτάσουν μία ώρα νωρίτερα στο νησί η τιμή για το εισιτήριο των ταξιδιωτών σε ταχύπλοο φτάνει τα 42,50 ευρώ.
Ακριβή μου Μυτιλήνη...
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Πέλλη Γιακουμή
ΑΚΡΙΒΟΣ προορισμός είναι η Μυτιλήνη, όπως προκύπτει από τα στοιχεία για τις τιμές τόσο των αεροπορικών όσο και των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
Φαίνεται μάλιστα ότι φέτος τα πράγματα είναι δυσκολότερα σε σχέση με πέρυσι αφού όπως λένε οι ταξιδιωτικοί πράκτορες, μπορεί να μην έγιναν αυξήσεις στις τιμές, έχουν περιοριστεί όμως σε μεγάλο βαθμό οι προσφορές που έκαναν οι εταιρείες.
Οι τιμές αεροπορικών εισιτηρίων μετ΄ επιστροφής από Αθήνα για τη Μυτιλήνη αγγίζουν τα 300 ευρώ. Στην καλύτερη περίπτωση, αυτή την εποχή αν κάποιος κλείσει τα εισιτήρια νωρίτερα, μπορεί να βρει σε τιμές 230- 240 ευρώ. Οπως λένε οι τουριστικοί πράκτορες, οι προσφορές που είχαν μέχρι πριν από κάποιους μήνες οι αεροπορικές εταιρείες τώρα έχουν εξαφανιστεί.
Για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, από εταιρεία σε εταιρεία οι διαφορές στις τιμές είναι σημαντικές. Για εισιτήρια Γ΄ θέσης στο κατάστρωμα οι τιμές για Μυτιλήνη και στις τρεις εταιρείες (ΝΕΛ, Ηellenic Seaways και ΑΝΕΚ) κυμαίνονται από 29 ευρώ μέχρι 37 ευρώ. Φέτος η ΑΝΕΚ διαθέτει κάθε μέρα σε προσφορά εισιτήρια σε τιμές από 19 ευρώ. «Η προσφορά αυτή έχει αρχίσει με περιορισμένο αριθμό θέσεων και στη γραμμή Χίος- Μυτιλήνη, αλλά λόγω της θετικής ανταπόκρισης του κοινού η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξήσει τη διαθεσιμότητα στη συγκεκριμένη γραμμή», τονίζει ο κ. Πετράκης.
TA NEA