Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

«Σπρώξτε τον Moore απ'το γκρεμό» από φαρμακευτικές-ασφαλιστικές εταιρίες για την ταινία "Sicko"

Αποκαλυπτικές είναι οι δηλώσεις του πρώην εκπροσώπου της κολοσσιαίας ασφαλιστικής εταιρείας CIGNA, Wendell Potter, που αφορούν στην πολιτική που ακολούθησαν οι μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες για να σαμποτάρουν την απήχηση που θα είχε το «Sicko» του Michael Moore στο κοινό, ειδικά ενόψει της μεταρρύθμισης του Ομπάμα στην Υγεια. Ο προστατευμένος από το νομικό καθεστώς του «whistleblower» Wendell Potter παραχώρησε στο «Democracy Now!» και τη δημοσιογράφο Amy Goodman.
Το φιλμ που κατάφερε να ταράξει τα νερά στις μεγάλες ιδιωτικές φαρμακευτικές εταιρείες, τους έκανε να φοβούνται ότι θα είχε τέτοια επίδραση που θα άνοιγε το δρόμο για τις μεταρρυθμίσεις που θέλει να εφαρμόσει η κυβέρνηση Ομπάμα στην Υγεία. «Αυτό θα ήταν καταστροφικό για την ασφαλιστική βιομηχανία», υπογραμμίζει ο Potter και συνεχίζει «ήταν αναγκαίο για τους ασφαλιστές να επιτεθούν στην ταινία όσο πιο ισχυρά γινότανε... Αναπτύξαμε μία πολύ, μα πολύ ραφιναρισμένη επικοινωνιακή καμπάνια, για να διασφαλίσουμε ότι θα έβλεπαν (τον Μουρ) ως μαρξιστή, ως σοσιαλιστή, που θα κατέστρεφε το Αμερικανικό όνειρο».
Το «καρφί» ή αλλιώς ο whistleblower των ασφαλιστικών εταιρειών υγείας αποκαλύπτει τις μεθόδους που ακολούθησαν οι φαρμακευτικές, παρακινούμενες από ειδικούς και στατιστικολόγους για να παρεμποδίσουν την απήχηση της ταινίας. Με σκοπό να μεταστρέψουν τους ανθρώπους από την ιδέα ενός καθολικού συστήματος υγείας, δηλαδή ενός συστήματος που θα παρείχε υγειονομική περίθαλψη σε όλους, και να διασφαλίσουν το ισχύον σύστημα ιδιωτικής ασφάλισης, ή με απλά λόγια «όποιος έχει να πληρώσει, έχει και ασφάλεια».
«Ένα κλειδί ήταν να χρηματοδοτήσουμε μία οργάνωση...Και σ’αυτή την περίπτωση στήθηκε μία με την ονομασία Health Care America, με μόνο του σκοπό να επιτεθεί στον Michael Moore και στην ιδέα ενός καθολικού υγειονομικού συστήματος» αναφέρει ο Potter. Επικεφαλής του ήταν ένα ζευγάρι, οι Sarah Berk και Bill Pierce. Ο τελευταίος είχε διατελέσει υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων για λογαριασμό διάφορων ιδιωτικών οργανισμών καθώς και της APCO, εταιρείας δημοσίων σχέσεων που υπερασπιζόταν εταιρείες καπνού. Σε ερώτηση της δημοσιογράφου σχετικά με το τι ισχυρίζονταν ότι ήταν η Health Care America, ο Potter απαντά «Έλεγαν ότι εκπροσωπούσαν τους καταναλωτές».
Όσον αφορά την επιτυχία της αντι- Sicko εκστρατείας της APCO για λογαριασμό της πανίσχυρης ασφαλιστικής CIGNA και πρώην εργοδότρια του Wendell Potter, ο τελευταίος απαντά «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι επιτύχαμε να αμαυρώσουμε την επίδραση της ταινίας. Μας ανησυχούσε ότι θα ήταν τόσο πετυχημένη όσο το Fahrenheit 9/11. Και ξέραμε ότι αν γινόταν αυτό, θα άλλαζε την κοινή γνώμη για το υπάρχον σύστημα ασφάλισης με τέτοιο τρόπο που θα έβλαπτε τα οφέλη των ασφαλιστών υγείας».
Ο Potter μάλιστα αναφέρει χαρακτηριστικά ότι κατά τη διάρκεια meeting με ανθρώπους της APCO, ένας από τους επικεφαλής είπε ότι αν οι αρχικές τους προσπάθειες δεν πετύχαιναν, θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν ένα στοιχείο στην καμπάνια τους που «θα έσπρωχνε τον Michael Moore στο γκρεμό». Ο Potter δε φαίνεται τόσο σίγουρος ότι η παραπάνω φράση διατυπώθηκε μεταφορικά, και υπογραμμίζει με νόημα πως «Αυτές οι εταιρείες παίζουν για να κερδίσουν».

 tvxs.gr