Πέμπτη 22 Ιουλίου 2010

Τρία νησιά που δεν γνωρίζουν κρίση

Παρά τη γενική τουριστική κάμψη, οι επισκέψεις ξένων αυξήθηκαν στη Ρόδο, στην Κω και στην Κεφαλλονιά


Τι κοινό μπορεί να έχουν το νησί των Ιπποτών, το νησί του Ιπποκράτη και αυτό του λοχαγού Κορέλι; Η Ρόδος, η Κως και η Κεφαλλονιά φαίνεται ότι είναι τα τρία ελληνικά νησιά που αντιστέκονται στην κρίση! Ενώ, λοιπόν, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, φαίνεται ότι ο τουρισμός θα υποστεί νέα μείωση για το έτος 2010, μεταξύ 7% και 9%, σε σύγκριση με τον ήδη κατά 12% μειωμένο για το 2009, εξαίρεση αποτελούν τα τρία αυτά νησιά, που καταγράφουν αύξηση στις αφίξεις ξένων τουριστών, όχι μόνο τον μήνα Ιούνιο αλλά και συνολικά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Μάλιστα τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που δημοσιοποίησε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) αναφέρουν ότι οι αφίξεις των τουριστών το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουνίου είναι μειωμένες κατά 3,26%, ενώ μόνο τον Ιούνιο μειώθηκαν κατά 3,91%. Την ίδια περίοδο δε, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, τα έσοδα σε παγκόσμιο επίπεδο αναμένεται να παρουσιάσουν σημαντική αύξηση συγκριτικά με την περυσινή χρονιά καταγράφοντας άνοδο της τάξεως του 3%-4%. Ενώ όμως η δυσφήμηση που υπέστη το τελευταίο διάστημα από τα ξένα ΜΜΕ η χώρα μας φαίνεται ότι έχει συμβάλει κατά πολύ στην κακή εικόνα που έχει σήμερα ο τουρισμός μας, η Ρόδος, η Κως και η Κεφαλλονιά κάνουν τη διαφορά με αυξήσεις στις αφίξεις των τουριστών ως και 9%.

Στο «Σμαράγδι»
Στο νησί της Ρόδου η αύξηση της τουριστικής κίνησης για τον Ιούνιο ανέρχεται στο 8%, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του αεροδρομίου «Διαγόρας». Παρ΄ όλα αυτά, φαίνεται ότι δεν έχουν την ίδια ανοδική πορεία τα κρουαζιερόπλοια που κατέπλευσαν στο νησί αφού εκεί παρουσιάζεται μια μείωση περίπου κατά 10%-15%, σύμφωνα με τον πρόεδρο των τουριστικών πρακτόρων του νησιού κ. Κωνσταντίνο Γεωργιάδη. Οπως σημειώνει, όμως, ακόμη και με μειωμένο ποσοστό, οι επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων θεωρούνται σημαντική δύναμη για την αγορά του νησιού.

Για τη ροδίτικη Εταιρεία Προώθησης Τουρισμού (ΠΡΟΤΟΥΡ) η αύξηση της τουριστικής κίνησης είναι αποτέλεσμα και της διαφημιστικής καμπάνιας που έγινε τον χειμώνα προκειμένου το νησί να... αντισταθεί στην κρίση. Ο γενικός διευθυντής της κ. Παλογιαννίδης σημειώνει ότι «από το περασμένο φθινόπωρομέσω 26 διεθνών εκθέσεων και σε μόνιμη συνεργασία με εξειδικευμένα γραφεία, κυρίως σε Βρετανία και Γερμανία,φροντίσαμε για την προβολή του νησιού». Τονίζει μάλιστα ότι εκείνη την περίοδο προσκλήθηκαν στο νησί «δημοσιογραφικές ομάδες από Ιταλία, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία και τις σκανδιναβικές χώρες προκειμένου να δουν και να ζήσουν στη Ρόδο αλλά και να καταγράψουν την ιδανικήγια εμάςσχέση προσφερομένων υπηρεσιών- τιμής».

Σε αυτό εντοπίζει το πλεονέκτημα της Ρόδου και ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων κ. Βασίλης Μηναΐδης. «Το value for money, η σχέση ποιότητας- τιμής, για το νησί είναι πολύ δυνατό.Χρειάζεται λίγο περισσότερη προσπάθεια από όλους μας και νομίζω ότι θα τα καταφέρουμε καλύτερα. Αλλά δεν θα λυγίσει η αγορά της Ρόδου». Την τουριστική αγορά φαίνεται ότι ειδικά τα τελευταία χρόνια στηρίζουν αρκετά οι ρώσοι επισκέπτες. Εφέτος μάλιστα διπλασιάστηκαν οι αφίξεις τους: από 40.000

πέρυσι εφέτος ανήλθαν σε 80.000. Ακόμη και τα φαινομενικά «μισογεμάτα» ξενοδοχεία αναμένεται ότι το τελευταίο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου θα γεμίσουν με κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, τακτική που χαρακτηρίζει και το εφετινό καλοκαίρι. Οι επαγγελματίες του τουρισμού πάντως κρατάνε τις επιφυλάξεις τους για τα έσοδα στο κλείσιμο της σεζόν.

Ρωσική απόβαση
Η Κως έκλεισε τον Ιούνιο με αύξηση στις αφίξεις ύψους 9,46% συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων κ. Μηνάς Χατζημιχαήλ την αποδίδει επίσης στη σωστή διαφημιστική προβολή του νησιού. «Συμμετείχαμε στις μεγαλύτερες τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού, ενώ επενδύσαμε στο καινούργιο, στο αποτελεσματικό, στο έξυπνο, στο εντυπωσιακό, και πήγαμε πολύ καλά». Και στην Κω οι αφίξεις Ρώσων διπλασιάστηκαν εφέτος. Ο τουριστικός πράκτορας κ. Σταμάτης Βουκουβαλίδης προσθέτει όμως ότι αυξημένες τάσεις παρουσιάζουν και οι αφίξεις Αγγλων και Γερμανών, αφού οι μεν πρώτοι σημείωσαν αύξηση κατά 25%, οι δε δεύτεροι κατά 20%. Τονίζει επίσης ότι έγιναν καλές προσπάθειες στον τομέα των προσφορών σε ξενοδοχεία και καταστήματα προκειμένου το νησί να γίνει περισσότερο ελκυστικό εν μέσω κρίσης.

Στο Ιόνιο
Αυξημένη όμως είναι εφέτος το καλοκαίρι και η τουριστική κίνηση στην Κεφαλλονιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία των τοπικών αρχών και επαγγελματιών του τουρισμού, τον Ιούνιο κατεγράφη αύξηση των αφίξεων ξένων τουριστών κατά 2,5%, ενώ και ο Μάιος είχε κλείσει με θετικό πρόσημο της τάξεως του 4%. Αυτοί οι αριθμοί αλλά και το γεγονός ότι μπαίνουμε σε φουλ σεζόν, τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, δημιουργούν αισιοδοξία για το νησί των Επτανήσων, όπου οι επαγγελματίες του τουρισμού ευελπιστούν σε μια θετική σεζόν για το 2010 εν μέσω κρίσης αλλά και αρνητικής δημοσιότητας για την Ελλάδα διεθνώς.

Η «Ροδίτισσα»...

Δεν είναι η πιο χαρακτηριστική περίπτωση, καθώς επισκέπτεται τη Ρόδο κάθε χρόνο από το 1975. Είναι όμως η καλύτερη περίπτωση για να συγκρίνει τις διαφορές άλλων ετών με το εφετινό καλοκαίρι. Η κυρία Καμίλα Χάντσετ (αριστερά) είναι Βρετανίδα και επί 35 χρόνια κάνει διακοπές στο Νησί των Ιπποτών. Σημειώνει ότι για εφέτος «οι τιμές μού φάνηκαν περισσότερο δελεαστικές από ποτέ. Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ξενοδοχείο, στο οποίο έχω μείνει πολλές φορές. Εφέτος έκανε ένα πολύ καλό πακέτο προσφορών, που σε συνδυασμό με τις παροχές του αποτέλεσε κίνητρο για να έρθω ξανά».


...και ο πρωτάρης

Ο Νορβηγός κ. Μπγιορν Θόρβαλντσεν επισκέφθηκε εφέτος πρώτη φορά την Ελλάδα και απολαμβάνει τις διακοπές του στο νησί της Ρόδου. «Είναι εξαιρετικό το κλίμα του νησιού και περνάμε πολύ όμορφα με τη σύζυγό μου» λέει χαρακτηριστικά. Τονίζει μάλιστα ότι «θα συστήσω ανεπιφύλακτα τη Ρόδο σε όλους τους φίλους μου». Βρίσκει τις τιμές στο νησί σχεδόν ίδιες με της Νορβηγίας, θεωρεί όμως ότι «το φαγητό είναι αρκετά φθηνότερο, ενώ αν ψάξεις βρίσκεις καλές τιμές σε όλο το νησί». Θεωρεί επίσης καλή τη σχέση υπηρεσιών προς τιμές που προσφέρονται στα ξενοδοχεία.

















ΤΟ ΒΗΜΑ